طرز تهیه پودینگ موز و گردو و بیسکویت قالبی خوشمزه و فوری

طرز تهیه پودینگ موز

 

یکی از انواع دسرهای خوشمزه می باشد که با موز های خرد شده و گردو تهیه می شود و یک میان وعده بسیار خوشمزه و سالم و مقوی می باشد و می توانید برای دورهمی و مهمانی نیز تهیه کنید. بچه ها بشدت این دسرها را دوست دارند شاید این دسر در بسته بندی آماده در فروشگاه وجود دارد ولی تهیه این دسر در خانه هم مقرون به صرفه و هم سالم تر است. شما می توانید این دسر را به صورت تک نفره در لیوان بریزید و سرو کنید و برای مهمانی خود آماده کنید. بهتر است برای طعم بهتر از چند ساعت قبل این دسر را تهیه کنید و داخل یخچال بگذارید تا خنک شود. امروز در پارسی دی پودینگ موز و گردو و بیسکویت خوشمزه و فوری را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

زرده تخم مرغ۲ عدد
شکر۱/۲ پیمانه
شیر۳ پیمانه
نشاسته ذرت۳ ق غذا خوری
آرد گندم۱ ق غذا خوری
موز رسیده۲ عدد
خامه صبحانه۱ ق غذا خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری
بیسکویت پتی پور۱ بسته
موز و گردوبه مقدار لازم

طرز تهیه پودینگ موز و گردو و بیسکویت قالبی

مرحله اول: هم زدن زرده

داخل یک قابلمه مقداری آب بریزید و بگذارید تا به جوش بیاد سپس زرده تخم مرغ را با همزن دستی هم بزنید تا از لختگی خارج شود سپس در ادامه شکر را نیز اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله دوم: پخت پودینگ

در ادامه شیر و نشاسته ذرت و آرد گندم را اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید تا یکدست شود سپس از یک صافی رد کنید تا کاملا یکدست شود سپس داخل یک کاسه ریخته و روی قابلمه و یا کتری در حال جوش قرار دهید به طوری که کف کاسه نباید با آبجوش ارتباط داشته باشد و سطح آب پایین تر باشد.

مرحله سوم: افزودن خامه

سپس به صورت مداوم سریع هم بزنید تا مایه پودینگ موزی کاملا یکدست و روان شود وقتی به غلظت رسید وانیل و خامه صبحانه را اضافه کنید و ۵ دقیقه دیگر هم بزنید تا خوب مواد یکدست شود.

مرحله چهارم: تهیه پودینگ موزی با گردو

مواد را از روی حرارت بردارید و بیسکویت پتی پور را خرد کنید موز ها را رنده بزنید و گردو را نیز خرد کنید لیوان های دسر را آماده کنید و کف لیوان ها مقداری بیسکویت خرد شده بریزید و روی آن به آرامی مواد پودینگ سپس یک لایه گردو و موز و بیسکویت بریزید و همین طور لایه ها را تکرار کنید سپس فوری روی لیوان سلفون بکشیده تا رویه نبندد و بگذارید برای ۲ ساعت داخل یخچال تا خودش را بگیرید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه پودینگ موز ساده با گردو

  1. می توانید به جای وانیل از اسانس موز یا کمی گلاب استفاده کنید.
  2. نشاسته باید به صورت پودری باشد و نشاسته گل مناسب این پودینگ نیست.
  3. اگر بعد از پخت پودینگ احساس کردید گلوله شده است سریع مواد را از صافی رد کنید.
  4. افزودن بیسکویت و گردو اختیاری می باشد.
  5. به دلخواه می توانید از شکلات چبپسی در بین لایه ها استفاده کنید.
  6. افزودن خامه اختیاری می باشد ولی بافت کرمی به پودینگ می دهد.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه