طرز تهیه پودینگ پسته ای ساده، خوشمزه و مقوی با شیر و نشاسته

طرز تهیه پودینگ پسته

 

یکی از دسر های بسیار خوشمزه و شیک می باشد.این دسر که به دلیل وجود پسته حاوی چربی های مفید و آنتی اکسیدان و فیبر می باشد و ارزش غذایی بالایی دارد. پودینگ پسته ای یک گزینه و پیشنهاد ویژه برای مجالس و دورهمی های شما می باشد، زیرا ساده و بسیار خوش طعم و مجلسی است. این پودینگ را می توانید داخل لیوان یا کاسه های طرح دار ریخته و به صورت تک نفره سرو کنید. پودینگ ها به دلیل داشتن شیر و نشاسته بسیار مقوی می باشد. امروز قصد داریم در پارسی دی طرز تهیه پودینگ پسته را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم

مغز پسته خام۱ پیمانه
شیر۲ پیمانه و ۲ ق غذا خوری
تخم مرغ۱ عدد
زرده تخم مرغ۲ عدد
نشاسته ذرت۲ ق غذا خوری
کره۲ ق غذاخوری
شکر۱/۲ پیمانه
وانیل۱/۴ ق چای خوری
نمک۱ ق چای خوری
خامه قنادی فرم گرفتهبه مقدار لازم

طرز تهیه پودینگ پسته

مرحله اول: آماده سازی پسته

ابتدا پسته ها را پوست بگیرید و ۱۰ دقیقه داخل آب جوش قرار بدید تا نرم شود. حالا پوست دور پسته را جدا کنید. پسته را در آسیاب بریزید و کاملا خرد کنید، سپس شکر و ۲ ق غذاخوری شیر را به پسته اضافه کنید تا حالت خمیری پیدا کند. در قابلمه مناسب مخلوط را به همراه مابقی شیر بریزید و روی حرارت با شعله متوسط قرار دهید. مخلوط را هم بزنید تا خمیر آماده شود.

مرحله دوم: آماده سازی مواد

در این مرحله تخم مرغ های به دمای محیط رسیده را به همراه زرده تخم مرغ و شکر با همزن برقی خوب هم بزنید تا کف کند. سپس نشاسته ذرت و نمک را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود. کمی از مخلوط شیر را به مواد تخم مرغی اضافه کنید تا دمای تخم مرغ بالا برود. سپس مخلوط تخم مرغ را کم کم به قابلمه مرحله اول اضافه کنید و روی حرارت متوسط به طور مداوم مواد را هم بزنید تا غلیظ شود.

مرحله سوم: آماده سازی پودینگ

پودینگ را روی حرارت ملایم قرار دهید. کره و وانیل را اضافه کنید و هم بزنید تا کره ذوب شود و وانیل با بقیه مواد کاملا مخلوط شوند. شعله را خاموش کنید و در ظرف مناسب بریزید و به مدت زمان ۵ ساعت داخل خچال قرار دهید. در آخر پودینگ را با خامه فرم گرفته به دلخواه تزیین کنید و روی آن از پودر پسته یا خلال پسته استفاده کنید. پودینگ پسته آماده است. نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه پودینگ پسته ای

  1. نشاسته ذرت باعث غلظت بیشتر پودینگ می شود.
  2. پودینگ را می توانید به صورت گرم و هم به صورت سرد سرو شود.
  3. اگر از خامه صبحانه استفاده می کنید ۱ تا ۲ قاشق شکر اضافه تر بریزید.
  4. مواد روی حرارت باید به مقداری غلیظ شود که وقتی مقداری از آن را با قاشق چوبی بر می دارید، رد قاشق روی مواد بماند.
  5. مخلوط پودینگ وقتی به درجه جوش برسد خیلی سریع غلیظ می شود به همین دلیل اصلا از کنار گاز کنار نروید و مرتب مواد رو هم بزنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه