طرز تهیه پودینگ شیر ساده، خوشمزه و مجلسی با نشاسته

پودینگ شیر

 

یکی از انواع پودینگ ها می باشد که بسیار خوشمزه است. پودینگ ها در سراسر دنیا از محبوبیت خاصی برخوردار هستند و با طعم و مزه های مختلف تهیه می شوند. پودینگ شیر مزه ای مانند بستنی دارد و از پودینگ های محبوب ژاپن می باشد. این غذا را می تواند یک دسر جذاب برای مهمانی و یا یک میان وعده و به عنوان یک دسر کامل برای صبحانه و عصرانه باشد. برای تهیه پودینگ می توانید آن در یک قالب بزرگ تهیه کنید و یا به صورت تک نفره داخل لیوان های شیشه ای بریزید. پودینگ ها به دو صورت با تخم مرغ و بدون تخم مرغ تهیه می شوند ولی بدلیل سازگار نبودن با مزاج ما ایرانی ها و استفاده خام از تخم مرغ ورژن بدون تخم مرغ آن را یاد خواهیم داد. امروز در پارسی دی پودینگ شیر خوشمزه با نشاسته را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

آرد برنج۱۲۵ گرم
نشاسته ذرت۵۰ گرم
شیر۱.۵ لیتر
شکر۳۵۰ گرم
گلاب۱ پیمانه
خلال پسته و گل سرخبه مقدار لازم

طرز تهیه پودینگ شیر

مرحله اول : مخلوط کردن مواد

ابتدا آرد برنج و نشاسته ذرت را با ۱ پیمانه آب داخل یک ظرف ریخته و هم بزنید تا کاملا مخلوط شود و گوله های آرد باز شود برای اینکه مخلوط یکدستی داشته باشیم آن را از صافی رد کنید تا گوله ای داخلش نماند.

مرحله دوم : ذوب شدن شکر

شیر را به همراه شکر داخل یک قابلمه ریخته و هم بزنید و روی حرارت قرار دهید تا ذرات شکر حل شود سپس مخلوط آرد صاف شده را به شیر و شکر اضافه کنید.

مرحله سوم : افزودن گلاب

با همزن دستی خوب مواد را هم بزنید تا به غلظت ماست برسد وقتی به این مرحله رسید گلاب را اضافه کنید و مجدد هم بزنید این مرحله باید ۴ دقیقه طول بکشد.

مرحله چهارم : تهیه پودینگ شیر

وقتی مواد غلیظ شدن آن را از روی حرارت بردارید و داخل ظرف مورد نظر بریزید و بمدت ۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شده و خودش را بگیرد سپس روی پودینگ شیر را با گل سرخ و خلال بادام یا پسته تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه پودینگ شیر

  1. حتما طی هم زدن حرارت ملایم باشد تا بوی خامی نشاسته و آرد از بین برود اگر حرارت زیاد باشد زود مواد بسته می شود و بوی خامی آن باقی می ماند.
  2. اگر دوست دارید به صورت قالبی در بیاد می توانید کمی ژلاتین به آن اضافه کنید.
  3. برای اینکه پودینگ شیر داخل یخچال رویه نبندد حتما روی لیوان ها را سلفون بکشید.
  4. به دلخواه می توانید به مواد پودینگ شیر کمی رنگ خوراکی زده تا در ۲ رنگ این دسر جذاب را تهیه کنید.
  5. می توانید برای اسانس از وانیل یا دارچین یا رنده پوست لیموترش استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
12
دیدگاه