طرز تهیه پودینگ چیا رژیمی و مقوی با توت فرنگی و عسل و موز

طرز تهیه پودینگ چیا

 

یک دسر بسیار خوشمزه به همراه پوره توت فرنگی است که یک دسر جذاب و خوشمزه و مقوی را تشکیل می دهد اما شاید برای شما سوال پیش بیاد چیا یا همان دانه چیا چیست این دانه یکی از مفید ترین خوراکی ها در سراسر دنیا می باشد که یک دانه سیاه و سفید کوچک است و از گیاهی به نام سالویا بدست می آید این گیاه از خانواده نعنایان می باشد و از نظر ظاهری شبیه به تخم شربتی می باشد اما با آن متفاوت است و در گذشته یکی از خوراک های اصلی تمدن مایا و آزتک بوده و در تمدن مایا به معنای قدرت است، دانه چیا می تواند تا ۱۲ برابر وزن خودش آب جذب کند و به همین دلیل در انواع رژیم لاغری و تناسب اندام یکی از خوراک های مفید می باشد زیرا خاصیت سیرکنندگی بالایی دارد و آن هم به دلیل داشتن فیبر بالا می باشد و کم کالری می باشد همچنین سوخت و ساز بدن را بالا می برد و از چاقی جلوگیری می کند و برای تامین انرژی بدن، تقویت اعصاب و هزاران خواص خوب دیگر را دارا می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه پودینگ چیا با توت فرنگی و عسل و موز را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

دانه چیا۱/۴ پیمانه
شیر۱ پیمانه
توت فرنگی تازه۱ پیمانه
مربا توت فرنگی۲ ق غذا خوری
کره بادام زمینی۲ ق غذا خوری
عسل۱ ق غذا خوری
موز۲ عدد
گردو۲ عدد
وانیل۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه پودینگ با دانه چیا و توت فرنگی و عسل

مرحله اول: آماده سازی دانه چیا

دقت کنید دانه چیا شاید از نظر ظاهری شبیه به تخم شربتی یا تخم ریحان باشد ولی خواص آن فرق دارد پس ابتدا کمی دانه چیا را از مغازه خریداری کنید سپس دانه چیا را با شیر مخلوط کنید و بمدت ۴ ساعت یا بهتر است برای یک شب در یخچال بماند تا کاملا شیر را به خودش جذب کند و حالت ژله و پفی پیدا کند.

مرحله دوم: میکس کردن توت فرنگی

بعد از اینکه دانه چیا پف کرد و یک شب در یخچال ماند عسل را به آن اضافه کنید و هم بزنید سپس توت فرنگی ها را شسته و خرد کنید و داخل غذاساز ریخته و به آن وانیل و مربای توت فرنگی را اضافه کنید و میکس کنید تا پوره شود می توانید از گوشت کوب برقی نیز برای پوره کردن استفاده کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه موز را خرد کنید چند عدد توت فرنگی را برای تزئین نیز برش بزنید حالا دانه چیا را باید نصف کنید و نصف آن را به پوره توت فرنگی اضافه کنید و هم بزنید این دسر دانه چیا در لیوان های تک نفره سرو می شود پس دور تا دور لیوان را برش موز و توت فرنگی قرار دهید.

مرحله چهارم: تهیه دسر دانه چیا

حالا به صورت لایه ای یک بار دانه چیا ساده با شیر را بریزید و روی آن پوره توت فرنگی مخلوط شده بریزید و همین طور لایه ها را تکرار کنید در نهایت گردو ها را خرد کنید روی دسر کره بادام زمینی ریخته و با گردو خرد شده تزئین کنید نوش جان.

فوت وف ن های دستور پخت پودینگ چیا

  1. افزودن کره بادام زمینی برای تزئین دلخواه است می توانید از خامه قنادی نیز استفاده کنید.
  2. می توانید با بلوبری یا تمشک نیز این پودینگ را تهیه کنید.
  3. میزان شیرینی این دسر به ذائقه خود شما بستگی دارد می توانید مقدار عسل را بیشتر یا حذف کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه