طرز تهیه رول کدو حلوایی و دارچین خوش عطر و طعم با فیلینگ مخصوص در فر

طرز تهیه رول کدو حلوایی و دارچین

 

یکی از نان های بسیار خوشمزه و خوش طعم است که قرار از پوره کدو حلوایی به همراه پودر دارچین استفاده شود. شما می توانید این نان خوشمزه را برای میان وعده یا یک صبحانه خوشمزه آماده کنید. نحوه پیچیده رول کدو حلوایی کاملا سلیقه ای می باشد و شما می توانید بنا به سلیقه خود به آن شکل دهید و داخل فر طبخ کنید. برای پخت نان ها می توانید از فر و یا سولاردم استفاده کنید و یا قابلمه ای را روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود و مانند فر عمل کند. امروز در پارسی دی طرز تهیه رول کدو حلوایی و دارچین را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد سفید۵۵۰ گرم
کره۷۵ گرم
تخم مرغ۱ عدد
شیر ولرم۲۵۰ میلی لیتر
خمیر مایه۷ گرم
شکر۷۵ گرم
پوره کدو حلوایی۱۷۵ گرم

مواد لازم برای فیلینگ نان

شکر قهوه ای یا سفید۱۰۰ گرم
کره۷۵ گرم
پودر دارچینبه مقدار لازم

طرز تهیه رول کدو حلوایی و دارچین با فیلینگ مخصوص

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. برای داشتن یک نان فوق العاده باید تمام مواد وزن شوند پس بهتر است از ترازو استفاده کنید. کدو حلوایی را با مقداری آب بگذارید تا پخته شود و بعد از سرد شدن از پوست جدا کرده و داخل غذاساز یا میکسر ریخته و خوب له کنید تا ۱۷۵ گرم پوره کدو حلوایی داشته باشید.

مرحله دوم: عمل آوری خمیر مایه

در ادامه نصف شیر را داخل یک کاسه ریخته و به آن خمیر مایه و نوک ق چای خوری شکر اضافه کنید و هم بزنید و درب کاسه را قرار دهید و به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید تا خمیر مایه عمل بیاید. دقت کنید دمای شیر ولرم باشد و بیش از اندازه داغ نباشد.

مرحله سوم: تهیه خمیر

در ادامه تخم مرغ و مابقی شیر و خمیر مایه عمل آمده و شکر و پوره کدو حلوایی را داخل یک ظرف ریخته و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شود. حالا کم کم آرد را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا خمیر یکدستی وسط کاسه جمع شود.

مرحله چهارم: استراحت خمیر

در ادامه باید کره نرم شده را به خمیر اضافه کنید و به مدت ۱۵ دقیقه مواد را خوب ورز دهید تا خمیر نرم و لطیفی داشته باشید. می توانید از استند میکسر برای ورز دادن استفاده کنید. خمیر را به شکل توپ در بیاورید و داخل کاسه بگذارید و برای ۱ ساعت زمان دهید تا خمیر حجیم و پف کند.

مرحله پنجم: کاتر زدن رول کدو حلوایی و دارچین

سپس سطح کار را کمی آرد پاشی کنید ( ۳ تا چونه ۲۰۰ گرمی جدا کنید) هر چانه را به شکل دایره ای باز کنید و در سینی فر قرار دهید، بهتر است با یک بشقاب همه دایره را یک اندازه برش بزنید. حالا روی هر دایره مواد فیلینگ را باید قرار دهید، بدین صورت که کمی کره باز شده و پودر دارچین و شکر بپاشید. حالا دایره دوم روی آن قرار دهید و فیلینگ کره و دارچین و شکر را بزنید و بعد دایره سوم را قرار دهید.

مرحله ششم: پخت رول کدو حلوایی

حالا خمیر را به ۱۶ قسمت برش بزنید و هر برش را پیچ دهید و به برش کناری بچسبانید. حالا به خمیر به مدت ۳۰ دقیقه در همان سینی فر استراحت دهید. در انتها روی خمیر را رومال زعفران و زرده بزنید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت رول کدو حلوایی و دارچین خوش طعم و نرم

  1. دقت کنید دمای هر متفاوت است و ممکن است زمان کمتر یا بیشتری بخواهد.
  2. می توانید مواد را به شکل دایره یا چانه آماده کنید.
  3. برای اینکه سطح نان براق باشد بعد از خارج کردن از فر باید کمی عسل رقیق شده روی نان بزنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه رول کدو حلوایی و دارچین خوش عطر و طعم با فیلینگ مخصوص در فر
5 (100%) 2 votes