طرز تهیه نان تابه ای خانگی فوری و آسان و عالی بدون خمیر مایه

طرز تهیه نان تابه ای

 

یکی از انواع نان ها می باشد که بدون خمیر مایه تهیه می شود و خیلی سریع و راحت و بدون داشتن وسیله خاصی می توانید نان تابه ای را تهیه کنید و برای صبحانه و عصرانه یا شام هایی که نونی هستند این نان را تهیه کنید. این نان نیازی به استراحت زیادی ندارد و خیلی زود آماده می شود و بافت و طعم بی نظیری دارد ولی ماندگاری نسبتا کمی دارد چون مواد نگهدارنده در آن استفاده نمی شود. اما مهم ترین مزیت این نان استفاده از چند قلم مواد است که به راحتی در همه خانه ها در دسترس است و بسیار مقرون به صرفه است. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان تابه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد سفید۴.۵ پیمانه
آب ولرم۲ پیمانه
نمک۱ ق چای خوری
کره۱۰۰ گرم
روغن مایع۱/۲ پیمانه
پنیر پیتزابه مقدار لازم

طرز تهیه نان تابه ای خانگی فوری

مرحله اول: تهیه خمیر

داخل یک کاسه آرد و نمک را ریخته و هم بزنید سپس شروع به اضافه کردن آرد کنید بسته به نوع آرد مصرفی ممکن است کمتر یا بیشتر آرد مصرف شود پس باید کم کم آب ولرم را بریزید تا خمیر کم کم جمع شود سپس خمیر را با دست حدود ۱۰ دقیقه ورز دهید تا نرم و لطیف شود.

مرحله دوم: استراحت خمیر

کره را به همراه روغن مایع مخلوط کنید و کنار بگذارید سپس خمیر را به ۱۰ چونه مساوی تقسیم کنید سپس هر چونه خمیر را با کف دست فشار دهید تا کمی از گردی دربیاد سپس داخل مخلوط کره و روغن بزنید و داخل یک کاسه قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه استراحت دهید.

مرحله سوم: باز کردن خمیر

حالا یکی از چانه های چرب شده را روی سطحی که چرب کردید و با وردنه یا دست باز کنید باید به شکل یک مستطیل خمیر را باز کنید سپس وسط خمیر را به دلخواه پنیر پیتزا ریخته و مانند پاکت نامه تا بزنید سپس یک چانه دیگر از خمیر را برداشته و باز کنید و حالا نان قبلی که پنیر زدید را در مرکز این خمیر قرار دهید و تا بزنید حالا با وردنه کمی باز کنید.

مرحله چهارم: پخت نان تابه ای

برای پخت نان داخل یک تابه نچسب را کمی چرب کنید و روی حرارت قرار دهید تا داغ داغ شود سپس خمیر باز شده را داخل تابه قرار دهید و صبر کنید تا شروع به پف کردن و پختن کند سپس برگردانید و طرف دیگر را نیز بپزید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت نان تابه ای بدون فر

  1.  افزودن پنیر به این نان دلخواه و قابل تغییر است.
  2. می توانید موقعی که داخل تابه هست مجدد روی نان ها کمی کره ذوب شده بزنید.
  3. دست های خود را برای باز کردن خمیر حتما چرب کنید.
  4. می توانید به صورت ساده و گرد این نان را تهیه کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه