طرز تهیه نان ماست پنیری نرم و خوشمزه با پف عالی با خمیر مایه

طرز تهیه نان ماست

 

یکی از نان های بسیار ساده و خوشمزه که اصالتی فرانسوی دارد. بافت این نان فوق العاده می باشد و می توانید برای یک عصرانه خوشمزه یا نهار یا شام سبک تهیه کنید و یا در کنار غذاهای خود سرو کنید. این نان بیشتر با پنیر سرو می شود ولی بدون پنیر نیز طعم فوق العاده دارد. پنیر را می توانید به دلخواه خود انتخاب کنید و از هر نوعی که دوست دارید استفاده کنید. برای این نان از خمیر مایه فوری استفاده شده است که اگر در دسترس ندارید از خمیر مایه معمولی استفاده کنید و ابتدا آن را با کمی آب ولرم عمل بیاورید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان ماست را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

ماست۳۰۰ گرم حدود ۱ و ۱/۴ پیمانه
روغن مایع۳ ق غذا خوری
نمک۳/۴ ق چای خوری
شکر۱/۲ ق چا یخوری
خمیر مایه۵ گرم
آرد نانوایی۳ پیمانه
پنیر دلخواهبه مقدار لازم
کره و جعفریبه مقدار لازم

طرز تهیه نان ماست با پنیر در تابه بدون فر

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا داخل یک کاسه همه مواد را بجز آرد اضافه کنید و هم بزنید تا مواد مخلوط شود. در ادامه باید مخلوط آرد را کم کم اضافه کنید تا خمیر بدست بیاید. خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه خوب با دست ورز دهید.

مرحله دوم: استراحت خمیر

خمیر باید کاملا نرم و لطیف شود. می توانید برای ورز دادن از استند میکسر استفاده کنید. در ادامه خمیر را داخل کاسه گذاشته و روی آن را بپوشانید و به مدت ۲ ساعت در دمای محیط قرار دهید تا حجیم شود.

مرحله سوم: باز کردن خمیر

در ادامه پف خمیر را با دست بگیرید و آن را به ۳ الی ۴ قسمت تقسیم کنید. حالا دست های خود را کمی چرب کنید و خمیر را به صورت گرد با قطر دلخواه باز کنید. حالا وسط خمیر را پنیر پیتزا یا گودا یا خامه ای قرار دهید و خمیر را جمع کنید.

مرحله چهارم: پخت نان ماست بدون فر

حالا هر چانه را کمی باز کنید. تابه را روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. هر خمیر باز شده را داخل تابه قرار دهید و در تابه را قرار دهید و صبر کنید تا پف کند و پخته شود. سپس نان را برگردانید تا طرف دیگر نیز پخته شود. در انتها روی نان ها کره آب شدئه و جعفری بزنید و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت نان ماست بدون فر با تابه

  1. روی نان ها حوله بکشید تا خشک نشود.
  2. می توانید کمی سیر رنده شده نیز با کره مخلوط کنید و روی نان ها رومال کنید.
  3. می توانید چانه ها را نازک تر بگیرید.
  4. از انواع پنیر ها می توانید استفاده کنید. بدون پنیر نیز بسیار خوشمزه می باشد.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه