طرز تهیه نان جو رژیمی خشک مناسب لاغری و افراد دیابتی در منزل

نان جو رژیمی خشک

 

نان با مغزهای گیاهی و روغنی مانند تخم آفتابگردان و کنجد یکی از خوشمزه ترین نان های موجود است که از خوردنش سیر نمی شوید. اما این نان تنها خوشمزه نیست و دارای فواید بسیار زیادی است. دانه های روغنی ( مغزهای گیاهی مانند تخم آفتابگردان، تخم کتان، کنجد، شاهدانه و … ) دارای ارزش غذایی بسیار بالایی هستند و روغن موجود در کنجد و تخمه و مغزهای گیاهی جزو روغن های غیر اشباع و مفید است که به سلامت دستگاه گوارش و قلب و عروق کمک می کند. و ویتامین های مورد نیاز از قبیل امگا۳ ، ویتامین D و B را در خود دارند، به همین دلیل این نان توسط متخصصین تغذیه برای انواع رژیم های سلامتی برای عموم مردم توصیه شده است ، و این به دلیل ارزش غذایی بالای آن استفاده روزانه از این نان مقوی باعث تامین بسیاری از مواد مورد نیاز بدن و در نتیجه سلامت کلی جسمانی است. امروز در پارسی دی  طرز تهیه نان جو رژیمی خشک را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نان بربری در خانه

 

مواد لازم

آرد جو۱۳۰ گرم
آرد فانتزی یا جو۲۰ گرم
آب۱۳۰ گرم + ۲۰ گرم
مخمر فوری۲ گرم
نمک۱.۵ الی ۲ ق غذا خوری
روغن۱ ق غذا خوری

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نان جو با جو پرک

 

طرز تهیه نان جو رژیمی خشک

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

اول آرد جو (بهتر است آرد جو از جای معتیر بخرید) را با آب گرم یا آب معمولی ترکیب کنید و باید آب را طی چند مرحله آب را به آرد اضافه کنید و با کمک لیسک مواد را هم بزنید تا قشنگ خمیر یکدست شود و مدل آرد جو این طور می باشد که جمع نمی شود پس اصلا نگران ترک خمیر نباشید و در حد مخلوط شدن آب بریزید و بعد خمیر را برای ۲ ساعت استراحت دهید.

مرحله دوم: افزودن مخمر

در ادامه باید آرد سفید و نمک و مخمر را باهم مخلوط کنید و هم بزنید و به خمیر استراحت کرده اضافه کنید و اگر خمیر خشک بود می توانید مابقی آب را کم کم اضافه کنید و با لیسک یا دست مواد را ورز دهید تا یکدست شود، اصلا نباید خیلی آب اضافه کنید وگرنه خمیر شل می شودو

مرحله سوم: استراحت خمیر

در ادامه باید روغن را اضافه کنید و با لیسک هم بزنید و از این جا به بعد خمیر نرم نرم می شود و مانند خمیر کوکی ولی چسبنده تر می شود برای ۱۵ دقیقه باید خمیر را خوب ورز دهید تا نرم لطیف شود. حالا روی خمیر را با یک نایلون بپوشانید برای ۲ ساعت بگذارید تا خمیرمایه عمل بیاید.

مرحله چهارم: پخت نان جو خشک

روی صفحه را آرد پاشی کنید و خمیر را با کمک وردنه روی کاغذ روغنی یا کاغذ نسوز باز کنید دقت کنید قطر خمیر باید ۳ میل باشد و به دلخواه روی خمیر را می توانید کنجد، تخم کدو یا شوید خشک بریزید و با دست پهن کنید و با چنگال روی خمیر سوارخ ایجاد کنید و مجدد نیم ساعت در دمای محیط زمان دهید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود و بعد از فر خارج کنید و بزارید سرد و خشک شود و برش بزنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: خواص نان جو برای زنان باردار، مو، لاغری

 

فوت و فن های دستور پخت نان جو رژیمی خشک

  1. می توانید ۳۰ گ خمیرترش بزنید.
  2. اگر خمیر روی سینی فر داغ منتقل کنید بهتر می باشد.
  3. حتما باید خمیر را خیلی نازک پهن کنید.
  4. اگر فر فن دارد می توانید روی کانوکشن قرار دهید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نان شیرمال شیرین و نرم

از
1
دیدگاه