طرز تهیه نان روغنی تابه ای نرم و خوشمره و ساده با خمیر مایه

دستور پخت نان روغنی تابه ای

طرز تهیه نان روغنی تابه ای

 

نان روغنی در تابه ای یکی از روش های بسیار خوشمزه برای تهیه یک نان خوشمزه در خانه است که می توانید برای عصرانه و صبحانه این نان را میل کنید. نان روغنی در تابه را می توانید داخل فر یا مایکروفر می توانید بپزید از طعم بی نظیر این نان در خانه لذت ببرید. نان های که با خمیر مایه تهیه می شوند بسیار نرم و پنبه ای هستند و بافت خوبی دارند و بهتر است از خمیرمایه تازه استفاده کنید و اگر دوست دارید می توانید از کمی روغن حیوانی بجای کره استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان روغنی در تابه ای نرم و خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه نان روغنی خوشمزه و ساده و نرم

  • آرد ۲.۵ الی ۳ پیمانه
  • شیر ولرم ۱/۲ پیمانه
  • آب ولرم ۱/۲ پیمانه
  • خمیرمایه فوری ۱ ق غذا خوری
  • شکر ۱  ق غذا خوری
  • روغن مایع ۱/۴ پیمانه
  • کره یا روغن حیوانی نرم شده ۲۰ گرم
  • نمک ۱ ق چای خوری

طرز تهیه نان روغنی در تابه ای ساده و خوشمزه و راحت

مرحله اول: عمل آوری خمیرمایه

ابتدا باید خمیرمایه را عمل بیاورید برای این کار باید شکر و مخمر و شیر ولرم را داخل یک کاسه بریزید و مخلوط کنید و برای ۱۰ دقیقه صبر کنید تا عمل بیاد و کف کند. دقت کنید دمای شیر باید طوری باشد که نه خیلی داغ نه سرد باشد که خمیرمایه عمل بیاید.

مرحله دوم: تهیه خمیر

در ادامه باید کره و روغن مایع و نمک و آب ولرم را داخل ظرف بریزید و کمی مخلوط کنید و هم بزنید و بعد خمیر مایه عمل آمده را اضافه کنید و هم بزنید و در انتها باید شروع به اضافه کردن آرد کنید تا جایی که خمیر نرم و لطیفی بدست بیاید. خمیر ابتدا چسبنده است و باید با ورز دادن چسبندگی مواد را از بین ببرید و برای ۱۰ دقیقه خوب خمیر را ورز دهید.

مرحله سوم: استراحت خمیر

در ادامه باید نصف ق چای روغن مایع را روی خمیر بریزید و به شکل توپ در بیاورید و در جای نسبتا گرم قرار دهید تا حجم خمیر دو برابر شود. بعد از استراحت پف خمیر را با دست بگیرید و کف  تابه را چرب کنید و از خمیر چانه های کوچک بردارید و داخل تابه پهن کنید و روی خمیر را با ماسوره یا لیوان طرح بزنید.

مرحله چهارم: پخت نان روغنی در تابه

بعد از استراحت باید روی خمیر را با مخلوط زرده و زعفران رومال کنید و  مقداری کنجد یا سیاه دانه بریزید. شعبه پخش کن را از ۱۵ دقیقه قبل روی حرارت قرار دهید و روی درب تابه دمکنی قرار دهید و برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بگذارید برای هر طرف نان زمان دهید تا پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه نان روغنی در تابه ای با خمیر مایه و کره

  1. میزان آرد تقریبی می باشد و شما باید کم کم اضافه کنید و تا خمیر جمع شود.
  2. می توانید این نان را داخل فر یا ماکروفر نیز تهیه کنید، نان ها داخل مایکروفر که از قبل با دمای ۱۷۵درجه پیش گرمایش دادید به مدت ۲۰ تا۲۵ دقیقه قرار دهید و برای در فر نیز باید با دمای ۱۸۰ به مدت ۳۵ دقیقه بگذارید تا پخته شود.
  3. می توانید یک نان بززگ تهیه کنید و یا چانه های کوچک بگیرید.

همچنین ببینید  

از
21
دیدگاه