طرز تهیه نان پرتقال و کرن بری آسان و عالی با خمیر مایه و کرنبری خشک

طرز تهیه نان پرتقال و کرن بری

 

یکی از نان های بسیار خوشمزه است که با آب پرتقال، زست پرتقال و میوه خوشمزه کرن بری تهیه می شود. کرن بری یک نوع میوه است که بسیار شبیه زغال اخته است که به صورت تازه و خشک در بازار موجود است. این نان فوق العاده خوشمزه و با بافتی نرم و اسفنجی می باشد. شما برای تهیه این نان به خمیرمایه فوری و شیرخشک نیز نیاز دارید که می توانید هر دو را از لوازم قنادی ها تهیه کنید. این نان برای عصرانه و صبحانه بسیار گزینه خوبی است. امروز در پارسی دی نان پرتقال و کرنبری را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد۳۵۰ گرم
شکر۱/۳ پیمانه
شیر خشک قنادی۲ ق چای خوری
خمیرمایه۱ ق چای خوری
نمک۱ ق چای خوری سر خالی
شیر۱۱۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
کرنبری خشک۵۰ گرم
آب پرتقال۷۰ گرم
زست پرتقال۲ ق چای خوری
کره۴۵ گرم

طرز تهیه نان پرتقال و کرن بری

مرحله اول: مخلوط کردن مواد خشک

آرد را به همراه شکر و خمیرمایه فوری و شیرخشک و قنادی و نمک را باهم داخل کاسه ریخته و هم بزنید و این مخلوط را کنار بگذارید.

مرحله دوم: آماده سازی پرتقال

برای تهیه زست پرتقال پوست نارنجی رنگ را با رنده ریز بزنید تا به اندازه ۲ ق چای خوری شود، حالا پرتقال ها را پوست بگیرید چون به ۷۰ گرم آب پرتقال بدون پالپ نیاز دارید و بعد از وسط به دو نیم کنید و آب پرتقال را بگیرید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

شیر را به همراه تخم مرغ داخل کاسه همزن ریخته و هم بزنید تا یکدست شوند. سپس آب پرتقال را اضافه کنید و خوب هم بزنید. در ادامه مخلوط آرد را به تدریج اضافه کنید وقتی نیمی از آرد اضافه کنید زست پرتقال را افزوده تا به خورد خمیر برود به افزودن آرد ادامه دهید تا کم کم خمیر جمع شود. سپس روی کاسه را بپوشانید و خمیر را به مدت ۲۰ دقیقه استراحت اولیه دهید.

مرحله چهارم: افزودن کره

حالا بعد از گذشت ۲۰ دقیقه کره به دمای محیط رسیده را اضافه کنید و باید خمیر را شروع به ورز دادن کنید. می توانید از استند میکسر یا با کمک دست به مدت ۱۵ دقیقه خمیر را ورز دهید تا نرم و لطیف شود. سپس خمیر را به شکل توپ در بیاورید و در کاسه به مدت ۳۰ دقیقه دیگر استراحت دهید.

مرحله چهارم: تهیه نان کرن بری

حالا خمیر را روی سطح بیاورید و کمی ورز دهید و به سه قسمت مساوی تقسیم کنید و هر برش را روی سطح کار بیاورید و به هر قسمت مقداری کرنبری اضافه کنید و خوب گرد کنید و داخل قالب لوف که از قبل کاغذ روغنی انداختید، سه قسمت را قرار دهید. حالا روی قالب را بپوشانید و برای ۳ ساعت در دمای محیط قرار دهید تا خمیر تا لبه های قالب پف کند.

مرحله ششم: پخت نان پرتقال و کرنبری

حالا به دلخواه روی نان را با شیر رومال کنید و در فر از قبل گرم شده به مدت  ۲۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا خمیر پخته و طلایی شود. سپس از قالب خارج کنید و بعد به مدت ۲۰ دقیقه در دمای محیط استراحت دهید تا فرآیند پخت تکمیل شود سپس برش بزنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت نان پرتقال و کرن بری

  1. اگر مخمر شما فوری نیست، حتما با مقداری آب ولرم و شکر عمل بیاورید سپس استفاده کنید.
  2. ممکن است بسته به نوع آرد کمی بیشتر یا کمتر مصرف شود، پس کم کم آرد را بریزید.
  3. کرنبری را می توانید از آجیل فروشی ها تهیه کنید.
  4. جایگزین کرن بری کشمش یا آلبالو خشک است.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه