طرز تهیه املت برنج ژاپنی خیلی ساده و فوری و خوش طعم مرحله به مرحله

دستور پخت املت برنج

طرز تهیه املت برنج

 

املت برنج یکی از املت های بسیار خوشمزه و ساده آسیایی می باشد که با برنج پخته تهیه شود. این املت بیشتر در ژاپن و کره تهیه می شود و روش تهیه بسیار آسانی دارد و اگر شما مقداری برنج از قبل مانده در یخچال دارید و می خواهید یک غذای جدید و خوشمزه تهیه کنید این رسپی ساده را دنبال کنید و یک املت ژاپنی درجه یک تهیه کنید و از طعم و مزه خوب آن لذت ببرید. املت ها همیشه می تواند یک صبحانه یا عصرانه یا حتی یک شام خوشمزه و سبک باشند که این املت گزینه خوبی برای شام نیز می باشد. اگر دوست دارید طعم  و مزه غذاهای آسیایی را تجربه کنید املت برنج را در خانه به سرعت تهیه و سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه املت برنج را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه املت برنج ژاپنی

  • برنج پخته ۱ پیمانه
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • پیازچه ۴ عدد
  • کنجد ۱  قغذا خوری
  • روغن به مقدار لازم
  • نمک، فلفل قرمز به مقدار لازم

طزر تهیه املت برنج خوشمزه و ساده و فوری

مرحله: آماده سازی برنج

ابتدا باید یک کاسه برنج پخته شده داشته باشید برای این کار می توانید از برنج مانده در یخچال استفاده کنید و یا ۱ پیمانه برنج را از قبل با نمک خیس کنید و روی حرارت قرار دهید و به صورت کته دم بگذارید و دقت کنید میزان آب باید یک بند انگشت از سطح برنج بالاتر باشد.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید صبر کنید تا برنج پخته شده خنک شود و داخل یک کاسه بریزید و پیازچه را بشورید و خرد کنید و به همراه تخم مرغ و ادویه ها اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید تا یکدست شود، این املت به دلیل استفاده از برنج چسبندگی دارد و نیازی نیست تخم مرغ بیشتر اضافه کنید.

مرحله سوم: سرخ کردن مواد

داخل یک تابه کمی روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود و بعد مواد املت را داخل تابه بریزید و با پشت قاشق خوب صاف کنید و به دلخواه در این مرحله کنجد روی املت بپاشید و صبر کنید تا با حرارت کم پخته و یک طرف آن طلایی شود و بعد با کمک یک بشقاب برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود و از تابه خارج به همراه سبزی خوردن یا خیارشور تزیین و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه املت برنج خیلی خوشمزه و ساده به روش آسیایی

  1. حرارت موقع سرخ کردن باید متوسط باشد تا املت خوب مغزپخت شود.
  2. افزودن کنجد دلخواه است و می توانید حذف کنید.
  3. اگر دوست دارید املت شما کمی خوشرنگ باشد داخل تابه زمانی که روغن اضافه کردید کمی زردچوبه نیز بیفراید تا املت خوشرنگ و زردی داشته باشید.
  4. اگر مواد چسبندگی کافی را نداشت می توانید از یک عدد تخم مرغ زده شده دیگر نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه املت برنج ژاپنی خیلی ساده و فوری و خوش طعم مرحله به مرحله
5 (100%) 1 votes