طرز تهیه زیتون پرورده لبنانی اصل با طعمی فوق العاده خوشمزه و شیک

دستور تهیه زیتون پرورده لبنانی

طرز تهیه زیتون پرورده لبنانی

 

زیتون پرورده لبنانی یکی از روش های تهیه زیتون پرورده می باشد به سبک لینانی که در دنیا این روش تهیه زیتون مشهور می باشد. شما می توانید این زیتون پرورده لبنانی را تهیه و در کنار غذا ها و سالاد ها سرو کنید. زیتون پرورده یکی از چاشنی های سفره ما ایرانی ها می باشد که بهتر است از زیتون بدون هسته برای تهیه پرورده ها استفاده کنید و یا می توانید خودتان در منزل به کمک هسته گیر این کار را انجام دهید. زیتون یکی از خوراک های بسیار خوشمزه است که کربوهیدارت کم و چربی های زیادی دارد که این جزء دسته چربی های مفید برای بدن است. در زیتون انواع مواد معدنی و ویتامین ها وجود دارد که در کل باعث می شود قلب و استخوان سالم تری داشته باشید. در کشور ما زیتون پرورده به روش شمالی بسیار محبوب است ولی تهیه آن به روش لبنانی نیز بسیار جذاب و خوشمزه است و شما می توانید یک بار طعم این چاشنی خوشمزه را تست کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه زیتون پرورده لبنانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه زیتون پرورده لبنانی اصلی

  • زیتون بی هسته ۵۰۰ گرم
  • هویج ۲ عدد
  • فلفل دلمه سبز و قرمز ۱ عدد
  • سیر ۳ حبه
  • روغن زیتون به مقدار لازم
  • مخلوط سرکه سیب و آبغوره به مقدار لازم
  • شوید خشک ۱ ق چای خوری
  • نمک به مقدار لازم

طرز تهیه زیتون پرورده لبنانی با روغن زیتون

مرحله اول: آماده سازی زیتون

در این روش تهیه باید همه مواد به صورت خلالی ریز خرد شود. ابتدا باید هسته زیتون را خارج کنید و برای این کار می توانید از هسته گیر استفاده کنید و یا از زیتون های بدون هسته استفاده کنید و حتما داخل سبد ریخته و خوب بشورید و بعد به صورت خلالی خرد کنید.

مرحله دوم: خرد کردن سبزیحات

در ادامه هویج را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید. سیر ها را پوست بگیرید و به صورت خلالی خرد کنید. فلفل دلمه قرمز یا سبز را خوب بشورید و به صورت خلالی یا نگینی ریز خرد کنید و داخل یک کاسه به همراه زیتون ریخته و مواد را هم بزنید و ترکیب کنید.

مرحله سوم: تهیه زیتون پرورده لبنانی

حالا حدود ۳ الی ۴ ق غذا خوری روغن زیتون را به همراه شوید خشک و مخلوط سرکه سیب و آبغوره را به مواد زیتون اضافه کنید و هم بزنید و در انتها کمی نمک بریزید و ظرف را برای ۳ ساعت در یخچال قرار دهید و صبر کنید تا مزه ها به خورد هم برود و بعد میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه زیتون پرورده لبنانی به روش اصلی با طعمی عالی

  1. این روش زیتون پرورده لبنانی را می توانید برای ۱۰ روز در یخچال نگهداری کنید و بهتر است همیشه در مقدار کم تهیه کنید و میل کنید.
  2. می توانید به دلخواه از قارچ اسلایس شده نیز استفاده کنید.
  3. برای ۱ پیمانه زیتون خلالی شده حدود ۱/۲ پیمانه سرکه و آبغوره کافی می باشد.

همچنین ببینید

از
4
دیدگاه