طرز تهیه موجور بادمجان ترکیه خوشمزه و سریع مرحله به مرحله

طرز تهیه موجور بادمجان

 

یکی از غذاهای خوشمزه است که در دسته کوکو ها قرار دارد و برای کشور ترکیه است. می توان گفت موجور ها یک نوع پنکیک نیز می توانند باشند و با سبزیجات مختلف تهیه می شوند و داخل روغن داغ سرخ می شود و یک تکنیک ساده آشپزی می باشد. این غذا بسیار راحت است و بسیار سریع تهیه می شود و برای روز هایی که زمان کافی برای تهیه غذا ندارید بسیار مناسب است و همان طور که از نام این غذا پیداست از بادمجان در تهیه این موجور استفاده می شود پس بهتر است از بادمجان کشیده و قلمی استفاده کنید. امروز در پارسی دی موجور بادمجان را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

بادمجان۴ عدد
تخم مرغ۳ عدد
آرد سوخاری۴ ق غذا خوری
جعفری خرد شده۲ ق غذا خوری
بیکینگ پودر۱ ق مربا خوری
پنیر صبحانه یا فتا۱۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه موجور بادمجان ترکیه 

مرحله اول: پخت بادمجان

ابتدا بادمجان ها را شسته سپس پوست بگیرید و به قطعات تقریبا درشت خرد کنید یا می توانید با رنده خلال درشت بزنید بهتر است از بادمجان های درشت استفاده کنید و بعد بادمجان های خرد شده را با ۱ لیوان آب داخل قابلمه ریخته تا بادمجان پخته و نرم شود.

مرحله دوم: آبکش کردن بادمجان

وقتی رنگ بادمجان تغییر کرد و نرم شدند آنها را آبکش کنید و با پشت قاشق بادمجان ها را خوب فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود حتما این کار را انجام دهید تا آب داخل بادمجان باعث شل شدن موجور بادمجان نشود.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

حالا بادمجان ها را داخل کاسه ریخته و تخم مرغ ها را اضافه کنید و در ادامه آرد سوخاری و بیکینگ پودر و جعفری ساطوری شده و نمک و فلفل سیاه و پنیر له شده را اضافه کنید حالا مواد را به خوبی هم بزنید تا کاملا یکدست شود.

مرحله چهارم: پخت موجور بادمجان

داخل یک تابه مقداری روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود سپس با قاشق از مواد موجور برداشته و داخل تابه قرار دهید و صبر کنید تا یک طرف آن سرخ شود سپس برگردانید و بگذارید طرف دیگر سرخ شود سپس به همراه نان تازه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت موجور بادمجان

  1. چون بادمجان ها در مواد هستند ممکن است روغن بیشتری بخواهد پس کم کم روغن ریخته و بگذارید تا کاملا داغ شود.
  2. می توانید موجور بادمجان را داخل فر نیز تهیه کنید بدین صورت که داخل ظرف مخصوص فر ریخته و بگذارید در دمای ۱۸۰ به مدت ۲۰ دقیقه و بعد از پخت برش بزنید.
  3. می توانید موجور بادمجان را به صورت قالبی نیز تهیه کنید.
  4. حرارت در حین پخت کم باشد تا کاملا موجور مغز پخت شود.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه