طرز تهیه گل کلم کبابی خوشمزه و رژیمی با ادویه مخصوص در فر

طرز تهیه گل کلم کبابی

 

یکی از غذاهای رژیمی و وگان و گیاهی است که بسیار خوشمزه می باشد شما می توانید این گل کلم ها را در فر و داخل تابه گریل تهیه کنید و با سس یا دیپ دلخواه سرو کنید. گل کلم کبابی یک میان وعده بسیار سالم است که علاوه بر خوشمزگی طعم و مزه بسیار خوبی دارد همچنین این غذا در سراسر دنیا بسیار محبوب است و در بیشتر رستوران ها در کنار دیگر غذاها سرو می شود. برای تهیه این میان وعده سالم و گیاهی نیازی به زمان زیادی ندارید و با چند قلم مواد به راحتی می توانید این غذا را تهیه کنید. اگر در رژیمی غذایی هستید حتما این غذا را در کنار رژیم خود میل کنید زیرا گل کلم خواصی همچون خواص آنتی اکسیدان، کاهش وزن، محافظت از بدن در برابر بیماری ها، سرشار از فیبر و … هزاران خواص خوب دیگر را دارد که با خوردن این ماده غذایی بدن شما دریافت می کند. امروز در پارسی دی گل کلم کبابی با ادویه مخصوص در فر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

گل کلم۱ عدد متوسط
روغن زیتون۲ ق غذا خوری
آب لیموترش۱ ق غذا خوری
پیازچه۲ عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر پیاز، پودر سیر، فلفل قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه گل کلم کبابی با ادویه مخصوص در فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا فر را با دمای ۲۰۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. ساقه گل کلم را جدا کنید و آن را با دست به تکه های کوچکتر خرد کنید. می توانید مانند تصویر بزرگتر برش بزنید یا ریزتر بستگی به سلیقه خود دارد سپس داخل آب ریخته و چندین بار بشورید و آبکش کنید.

مرحله دوم: تهیه مواد مرینت

داخل یک کاسه روغن زیتون را به همراه آب لیموترش و تمام ادویه ها و نمک بریزید و خوب مخلوط کنید به دلخواه می توانید کمی پاپریکا نیز به ادویه ها اضافه کنید. پیازچه را نیز بعد از شستن خرد کنید و کنار بگذارید.

مرحله سوم: مزه دار کردن گلم کلم کبابی

داخل سینی فر را بهتر است کاغذ روغنی یا ورقه نسوز انداخته و کمی چرب کنید سپس گل کلم ها را داخل سینی چیده و با قلمو روی گل کلم از مواد مرحله قبل بزنید تا به همه جا آن برسد بهتر است گل کلم را خوب زیر و رو کنید تا مزه دار شود.

مرحله چهارم: کباب کردن گل کلم

در ادامه سینی فر را در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید تا پخته و کبابی شوند بهتر است در حین پخت با قلمو چندین بار از مواد مرینت روی گلم کلم ها بزنید و در انتها گریل را روشن کنید تا سطح آنها طلایی شود سپس از فر خارج کنید و به آن پیازچه خرد شده اضافه کنید و با سس دلخواه یا دیپ مورد نظر میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت گل کلم کبابی

  1. کبابی کردن گلم کلم باعث می شود طعم شیرینی طبیعی خود را نشان دهد.
  2. می توانید در انتها کمی گشنیز خرد شده نیز روی گل کلم ها بریزید.
  3. ار روغن زیتون پخت و پز استفاده کنید.
  4. می توانید برای مزه دار کردن از پوره سیر نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه