طرز تهیه بادمجان فنری خوشمزه و مجلسی با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه بادمجان فنری

 

یک غذای خوشمزه و ابتکاری که بسیار جالب است و اصالت آن برای روسیه می باشد و برای دوست داران بادمجان و گوشت چرخ کرده غذای بسیار خوشمزه ای می باشد. بادمجان فنری بدین صورت است که برش خورده و در بین برش مواد گوشتی یا پنیری را قرار می دهیم طرز تهیه آسان و ابداعی دارد. برای تهیه این غذا حتما از بادمجان های کشیده و قلمی استفاده کنید تا تخم کمتری داشته باشد و همچنین پوست آن براق و سفت باشد. بادمجان فنری را می توانید به عنوان غذای کامل همراه با برنج و نان میل کنید این غذا بدلیل داشتن بادمجان برای معده و کنترل قند خون نیاز بسیار مفید است. امروز در پارسی دی بادمجان فنری با گوشت چرخ کرده را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

بادمجان۴ عدد
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
رب گوجه فرنگی۱ ق غذا خوری
گوجه فرنگی۵ عدد
سیر۳ حبه
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و فلفل قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه بادمجان فنری

مرحله اول : آماده سازی بادمجان

ابتدا بادمجان ها را خوب شسته زیرا پوست بادمجان کنده نمی شود پس با دقت بشورید سپس سرو بادمجان را جدا کنید هر بادمجان را بین دو سیخ چوبی قرار دهید و با فاصله های منظم برش ایجاد کنیم به این دلیل سیخ چوبی می گذارید تا ته بادمجان ها را نبرید زیرا تکه تکه شده و مانند فنر نمی شود سپس بادمجان های برش خرده را در محلول آب و نمک قرار دهید تا تلخی آن ها از بین برود سپس آبکشی کنید تا خشک شود.

مرحله دوم : تهیه مواد میانی بادمجان فنری

۱ پیاز را نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با مقداری روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک شود سپس ۲ حبه سیر  را رنده بزنید و به همراه پیاز تفت دهید و بعد به گوشت چرخ کرده را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه و قرمز بزنید تا گوشت تغییر رنگ دهد و رب را افزوده و هم بزنید تا بوی خامی رب از بین برود.

مرحله سوم : تهیه بادمجان فنری

برش های خالی بادمجان را با مواد میانی پر کنید سپس بادمجان ها را به آرامی داخل تابه گذاشته و کمی روغن ریخته و سرخ کنید سپس ۱ لیوان آب را به همراه نمک به قابلمه اضافه می کنیم و در قابلمه را گذاشته تا بادمجان ها با حرارت ملایم پخته شوند.

مرحله چهارم : تهیه سس بادمجان فنری

ابتدا گوجه فرنگی ها را داخل غذاساز ریخته و پوره کنید یا می توانید رنده کنید. یک پیاز دیگر دستور را داخل تابه با کمی زردچوبه و فلفل سیاه تفت دهید سپس ۱ حبه سیر را اضافه کنید تفت دهید تا عطر سیر خارج شود و بعد پوره گوجه را به همراه کمی نمک اضافه کنید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه با حرارت ملایم بجوشد.

مرحله آخر

وقتی بادمجان ها پخته شدند آن را داخل ظرف گذاشته و سس را روی آن بریزید و تزئین کنید و به همراه سالاد یا سبزی میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه  بادمجان فنری

  1.  می توانید بادمجان ها را داخل ظرف گذاشته و در فر تهیه کنید.
  2. اگر طعم و مزه سیر را دوست ندارید می توانید حذف کنید.
  3. می توانید مواد میانی را با هر ماده که دوست دارید تهیه کنید.
  4. اگر غذای تند و تیز دوست ندارید فلفل قرمز را حذف کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه