طرز تهیه سوپ بلدرچین خوشمزه و مجلسی با بلغور گندم بدون شیر

طرز تهیه سوپ بلدرچین

 

یکی از مقوی ترین سوپ ها برای تامین انرژی روزانه می باشد که بسیار خوشمزه و مفید است همچنین برای کودکان که در سن ۸ ماهگی قرار دارند نیز بسیار مناسب است. شما به دلخواه می توانید برای نوزادن خود مواد و ادویه ها را کم کنید و این سوپ مقوی را برای آنها بپزید. همچنین این سوپ برای بیماران کرونایی بسیار مفید است. بلدرچین یکی از لذیذترین گوشت ها را در میان پرندگان دارد و مواد مغذی زیادی دارد که می توان به این موارد اشاره کرد: انواع ویتامین A و D و K و B را دارا می باشد که برای رفع کم خونی، حفظ قدرت و استحکام استخوان، ترمیم بافت های بدن، مراقبت از قلب را دارد. امروز در پارسی دی سوپ بلدرچین مجلسی با بلغور گندم بدون شیر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

گوشت بلدرچین۵۰۰ کیلوگرم
پیاز۲ عدد
کره۵۰ گرم
هویج۱ عدد
بلغور گندم۱ پیمانه
سیب زمینی۲ عدد
رب۲ ق غذا خوری
زعفران دم کردهبه مقدار لازم
جعفری ساطوری شده۱/۴ پیمانه
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم
آب لیموترش۱ عدد

طرز تهیه سوپ بلدرچین مجلسی با بلغور گندم بدون شیر

مرحله اول: پخت بلدرچین

ابتدا باید بلدرچین را بپزید برای این کار یکی از پیازها را پوست گرفته و ۴ قاچ کنید و به همراه ادویه و نمک و زعفران دم کرده و گوشت بلدرچین داخل قابلمه ریخته و مقداری آب روی آن بریزید و بگذارید تا بلدرچین پخته و نرم شود سپس آن را از آب خارج و بعد از خنک شدن ریش ریش کنید آب بلدرچین را صاف کنید و برای مراحل بعد کنار بگذارید.

مرحله دوم: تفت دادن

از قبل بلغور گندم را خیس کردید و چندین بار آبش را تعویض کنید. کره را داخل تابه ریخته تا ذوب شود سپس پیاز دیگر را نگینی ریز خرد کنید و کمی تفت دهید تا پیاز سبک شود و بعد رب و کمی زردچوبه و نمک اضافه کنید و تفت دهید تا رب خوش رنگ شود و بعد بلغور خیس خورده را به همراه آب بلدرچین مرحله قبل به مدت ۵۰ دقیقه بگذارید تا بلغورها پخته شوند.

مرحله سوم: افزودن هویج و بلدرچین

در ادامه هویج را پوست گرفته و مکعبی خرد کنید و بعد از پخت کامل بلغور گندم آن را اضافه کنید و بگذارید تا هویج ها خوب پخته و نرم شوند سپس سیب زمینی را نگینی ریز خرد کنید و به همراه گوشت بلدرچین اضافه کنید و بگذارید تا سیب زمینی نیز پخته شود.

مرحله چهارم: پخت سوپ بلدرچین برای بیمار کرونایی

سپس در ادامه کمی زعفران دم کرده استفاده کنید تا طبع سوپ گرم شود سپس بگذارید تا سوپ جا افتاده و غلیظ شود و در انتها جعفری ساطوری شده و کمی فلفل سیاه بزنید و نمک سوپ را اندازه کنید و از روی حرارت بردارید و به آن آب لیموترش اضافه کنید و داغ نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور پخت سوپ بلدرچین برای نوزاد

  1. می توانید بجای بلغور گندم از جو استفاده کنید.
  2. برای پر خاصیت شدن این سوپ از استاک مرغ نیز می توانید استفاده کنید.
  3. به دلخواه در انتها می توانید رشته سوپی نیز داخل سوپ بریزید.
  4. رب قابل حذف است.

همچنین ببینید  

از
12
دیدگاه