طرز تهیه سوپ دال عدس هندی خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه سوپ دال عدس

 

یک سوپ مقوی و بسیار زود هضم است که به راحتی می توانید آن را در منزل تهیه کنید و برای یک وعده سبک غذایی مثل عصرانه یا شام میل کنید. شما می توانید با کمی تغییرات در مواد اولیه سوپ ها به آنها تنوع بدید و از سوپ تکراری دوری کنید. اما دال عدس چیست؟ ریشه این کلمه هندی می باشد در هند به حبوباتی که به دو نیم تقسیم شدند دال گفته می شود مثل دال عدس یا دال ماش. اما تفاوت دال عدس با عدس چیست در واقع عدس پوست کنده شده و به دو نیم شده را دال عدس می گویند این کار باعث لعاب بیشتر و زود پخته شدن آن می شود. در این روز های سرد زمستانی می توانید با تهیه این سوپ خوشمزه کنار خانواده خود روزهای گرمی را سپری کنید همچنین این سوپ برای تقویت سیستم ایمنی بدن نیز بسیار مفید است پس اگر سرما خوردید حتما این سوپ را با فلفل قرمز فراوان تهیه کنید. امروز در پارسی دی سوپ دال عدس را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

دال عدس۲ پیمانه
پیاز۲ عدد
سیب زمینی۱ عدد
هویج۲ عدد
سیر۲ حبه
رب۱ ق غذا خوری
عصاره مرغ یا آب مرغبه مقدار لازم
آبلیموبه مقدار لازم
نمک و فلفل قرمز و سیاهبه مقدار لازم
جعفریبرای تزیین

طرز تهیه سوپ دال عدس

مرحله اول : آماده سازی دال عدس

ابتدا دال عدس را پاک کنید و با مقداری آب برای ۱ ساعت بگذارید تا خیس بخورد تا نفخ آن گرفته شود یا می توانید ۱ خیار را با پوست روی آن قرار دهید تا نفخش گرفته شود.هویج و سیب زمینی را پوست بگیرد و رنده بزنید.

مرحله دوم : تفت پیاز و سیر

داخل قابلمه مورد نظر پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و با کمی زردچوبه و فلفل سیاه تفت دهید سپس سیر را پوست بگیرد و به پیازمون اضافه کنید تا عطر سیر خارج شود در انتها رب را افزوده و تفت دهید تا رب خوش رنگ شود.

مرحله سوم : تهیه سوپ دال عدس

بعد از تفت سیر هویج و سیب زمینی رنده شده را به همراه دال عدس که خیس خورده و آبش را بیرون ریختید داخل قابلمه می ریزیم و آب مرغ یا یک عدد عصاره مرغ را داخل آب جوش حل کرده و موادمون اضافه می کنیم حرارت را کم می کنید و اجازه می دهیم با حرارت کم دال عدس پخته و سوپ جا بیفتد.

مرحله آخر

وقتی سوپ غلیظ شد نمک و فلفل قرمز را اضافه کنید و اگر تمایل داشتید با گوشکوب برقی کمی سوپ را میکس کنید سپس در انتها پخت سوپ کمی آبلیمو ریخته و داخل ظرف مورد نظر سوپ را بربزید و روی آن به دلخواه جعفری ریخته. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت سوپ دال عدس

  1. می توانید به سوپ دال عدس مقداری خامه صبحانه نیز در انتها پخت اضافه کنید.
  2. اضافه کردن رب اختیاری می باشد و قابل حذف است.
  3. برای لعاب بیشتر سوپ می توانید ۱/۲ پیمانه برنج نیم دانه به سوپ اضافه کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه سوپ دال عدس هندی خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله
5 (100%) 3 votes