طرز تهیه کوفته دال عدس ترکی خوشمزه و آسان با بلغور گندم

طرز تهیه کوفته دال عدس

 

همان طور که از نامش پیداست از دال عدس به همراه بلغور گندم تهیه شده است و هیچگونه تخم مرغی در آن وجود ندارد پس برای گیاه خوران بسیار مناسب است. کوفته دال عدس یک غذایی با اصالت ترکی می باشد و در شهر استانبول این کوفته بیشتر تهیه می شود. دال عدس به تنهایی یک غذای کامل و مقوی و اشتها آور و پر انرژی است که علاوه بر طعم و مزه خوب آن از خواص زیادی برخوردار است از جمله حاوی آهن، کمک به بهبود قلب، سرشار از ویتامین A، مفید برای بیماران دیابتی می باشد. کوفته دال عدس یک غذای کامل می باشد و شما برای تنوع در لیست غذایی خود می توانید کوفته دال عدس را تهیه کنید. امروز در پارسی دی کوفته دال عدس را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

دال عدس۱ پیمانه
جعفری۱/۲ پیمانه
بلغور گندم ریز۱.۵ پیمانه
پیاز۱ عدد
پیازچه۱/۲ پیمانه
رب گوجه فرنگی۲ ق غذا خوری
رب انار۱ ق غذا خوری
آببه مقدار لازم
نمک، زیره، فلفل سیاه، فلفل قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه کوفته دال عدس ترکیه

مرحله اول: پخت دال عدس و بلغور

ابتدا دال عدس را پاک کنید سپس به همراه ۳ پیمانه آب داخل قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید تا شروع به جوشیدن کند سپس حرارت را کم کنید و اجازه دهید دال عدس کاملا پخته و نرم شود سپس آبکشی کرده و بگذارید تا خنک شود در ادامه بلغور گندم را نیز داخل قابلمه ریخته و اجازه دهید درب قابلمه را بسته و حدود ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا پخته شود.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز

پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن داخل تابه تفت دهید تا کمی سبک شود سپس در ادامه رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و رب خوش رنگ شود در انتها رب انار را نیز افزوده سپس از روی حرارت بر می داریم.

مرحله سوم: تهیه مواد کوفته دال عدس ترکی

دال عدس به همراه بلغور پخته و نرم و پیاز و رب و ادویه و به همراه پیازچه خرد شده داخل یک کاسه ریخته و خوب مواد را ورز دهید تا یکدست شود سپس دست های خود را خیس کنید و از مواد کوفته برداشته و به شکل گرد یا دوک به آن فرم دهید سپس داخل دیس قرار داده و به همراه کاهو و خیارشور و گوجه و نان سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوفته دال عدس

  1. در رسپی اصلی این غذا بجای رب گوحه از رب فلفلی استفاده شده است که در صورت دسترسی می توانید استفاده کنید.
  2. رب انار اختیاری می باشد و می توانید حذف کنید.
  3. بلغور و دال عدس باید کاملا پخته شوند.
  4. اگر بلغور درشت بود حتما باید بعد از پخت با غذاساز ریز کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه