طرز تهیه کرایی مرغ پاکستانی خوشمزه و پر ادویه با دستوری ساده

دستور پخت کرایی مرغ

طرز تهیه کرایی مرغ

 

کرایی مرغ یک غذای پاکستانی و بلوچی است که ترکیبی از ادویه جات و مرغ می باشد. گوشت و مرغ نقش مهمی در آشپزی پاکستانی دارد و تقریبا در تمام غذا هایشان از گوشت و مرغ استفاده می کنند. استفاده از ادویه فراوان به دلیل این است که با هند همسایه بوده و اشتراکات غذایی زیادی دارند و همچنین این غذا در شمال هند طبخ شده و طرفداران زیادی دارد. کرایی نام ظرفی است که این غذا در آن پخته می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه کرایی مرغ را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد اولیه کرایی

  • ران و سینه مرغ ۴ تکه
  • پیاز ۱ عدد
  • روغن زیتون ۱/۴ قاشق غذا خوری
  • زنجبیل ۱/۴ قاشق غذا خوری
  • سیر ۴ حبه
  • گوجه فرنگی خرد شده ۲ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری
  • ادویه جات شامل نمک، فلفل قرمز، زردچوبه، تخم گشنیز، پودر کاری به میزان لازم

طرز تهیه کرایی مرغ

مرحله اول : آماده سازی مواد

ابتدا پیاز ها را به شکل نگینی خیلی ریز خرد می کنیم. گوجه ها را ۵ دقیقه در آب جوش گذاشته و به راحتی پوست گرفته و خورد می کنیم. سیر و زنجبیل را پوست گرفته له یا رنده ریز می کنیم.

مرحله دوم : پخت کرایی مرغ

ابتدا داخل ظرف مناسبی پیاز را به همراه روغن خوب تفت می دهیم. کمی که طلایی شد مرغ را به آن افزوده درب ظرف را می بندیم تا کاملا مرغ ها هم تغییر رنگ دهند.

مرحله سوم : افزودن ادویه ها

حالا در قسمتی از تابه که خالی است ادویه ها را داخل روغن تفت دهید و در این مرحله ۲ استکان آب افزوده درب ظرف را ببندید و اجازه دهید تا مرغ بپزد.

مرحله چهارم : افزودن رب گوجه فرنگی

در تابه مناسب کمی روغن ریخته سیر و زنجبیل را داخل آن تفت می دهیم عطر آنها که بلند شد رب را افزوده تفت می دهیم تا رنگ رب آزاد شود سپس پوره گوجه را افزوده تفت می دهیم تا به سس غلیظی تبدیل شود و به مرغ در حال پخت می افزاییم اجازه می دهیم تا کل مواد با هم پخته و به روغن بیفتد.

مرحله پنجم : سرو کرایی مرغ

بعد از گذشت تقریبا ۱ ساعت از افزودن رب، مرغ کاملا پخته و سسی غلیط و خوش طعم و عطری به وجود می آید این غذا را در ظرف مناسب ریخته و در کنار چلو سرو کنید. نوش جان

نکات و فوت و فن های تهیه کرایی مرغ

  1. اگر کاری در دسترس نداشتید از چند برگ گشنیز استفاده کنید.
  2. از چند تکه فلفل سبز تند هم می توانید برای مزه این غذا استفاده کنید.
  3. برای تفت دادن مواد از کره یا روغن محلی استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
8
دیدگاه