طرز تهیه املت مارچوبه و گوجه خوشمزه و آسان مرحله به مرحله

طرز تهیه املت مارچوبه

 

یکی از املت بسیار خاص و خوشمزه و مقوی که شاید اسم آن کمتر به گوش شما خورده باشد ابتدا می خواهیم شما را با این گیاه مقوی و پر خاصیت آشنا کنیم. مارچوبه یک گیاه گران قیمت است که در رنگ های مختلف سفید، سبز و بنفش وجود دارد، این گیاه گلدار است و بومی مناطق اروپا و آفریقا شمالی می باشد و تشکیل شده از ۶ کاسبرگ ۶ گلبرگ ۶ پرچم و معمولا زمان برداشت آن از سال سوم به بعد است اما این گیاه در ایران نیز پرورش می یابد در شهر خوی و تبریز و بیشتر مناطق کشور این گیاه در حال رشد و پرورش است. در سال ۲۰۰۷ پرو بزرگترین صادر کننده مارچوبه به دنیا شناخته شده است. اما از این گیاه در ترشی و بسیاری از غذاها استفاده می شود زیرا خواص زیادی دارد. خواصی همچون دارای ویتامین C، ویتامین E و اسید فلولیک. مصرف مارچوبه در دوران بارداری باعث می شود ناهنجاری مادرزادی کاهش پیدا کند ولی مبتلایان به نقرص از مصرف مارچوبه بهتر است خودداری کنند. املت مارچوبه یک غذای بسیار راحت مقوی که می توانید گزینه مناسبی برای ایجاد یک تغییر باشد و یا منوی خوبی برای کافه رستوران ها باشد. امروز در پارسی دی املت مارچوبه با گوجه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

مارچوبه۶ عدد
تخم مرغ۳ عدد
گوجه۲ عدد
گوجه گیلاسیبه مقدار لازم
کره۲۰ گرم
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه املت مارچوبه

مرحله اول: آماده سازی مارچوبه ها

ابتدا باید قسمت انتها و ابتدایی مارچوبه را که سفت و محکم است با چاقو جدا کنید، اگر مارچوبه شما ضخیم است آن را با پوست کن پوست بگیرید اما اگر نازک است نیازی به پوست گرفتن ندارد سپس مارچوبه را به چند قسمت مساوی تقسیم کنید و یا می توانید درسته استفاده کنید. بعد آن را خوب بشورید و بگذارید آبش کشیده شود بهتر است با حوله آشپزخانه آن را خوب خشک کنید.

مرحله دوم: پخت مارچوبه

داخل تابه مورد نظر کره را بریزید تا ذوب شود سپس مارچوبه را اضافه کنید و کمی نمک اضافه کنید و تفت دهید تا مارچوبه نرم و سرخ شوند این مرحله ممکن است ۱۰ دقیقه طول بکشد سپس مارچوبه را خارج کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه گوجه فرنگی ها را به اندازه دلخواه خرد کنید می توانید به صورت حلقه ای یا مکعبی خرد کنید سپس داخل همان تابه با کمی نمک سرخ کنید سپس مارچوبه را اضافه کنید و در کاسه جدا تخم مرغ ها را بشکنید و به آن ادویه و نمک اضافه کنید و با چنگال بزنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم: پخت املت مارچوبه

در ادامه تخم مرغ ها را داخل تابه روی مارچوبه و گوجه ریخته و درب تابه را برای چند دقیقه بگذارید تا پخته شود و خودش را بگیرد سپس درب تابه را برداشته و با گوجه گیلاسی و نان تازه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت املت مارچوبه

  1. به دلخواه می توانید از سبزیجات دلخواه در کنار این املت استفاده کنید.
  2. می توانید برای خوش رنگ شدن املت از کمی رب گوجه نیز استفاده کنید.
  3. اگر طعم و مزه سیر را دوست دارید از کمی پودر سیر استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه