طرز تهیه پلو تره فرنگی با مرغ خوشمزه، آسان و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه پلو تره فرنگی

 

یکی از انواع پلو ها می باشد که بسیار خوشمزه و لذیذ است. برای تهیه این پلو از تره فرنگی و مرغ استفاده می شود. شما می توانید مرغ را آبپز کنید یا از فیله مرغ مزه دار شده و سرخ شده در تهیه این پلو استفاده کنید که پیشنهاد ما گزینه دوم می باشد، زیرا خیلی سریع تر می توانید این پلوی جذاب را آماده کنید. اما تره فرنگی یک نوع سبزی خوشمزه می باشد که ظاهری شبیه به پیازچه دارد ولی سایز آن بزرگتر است. تره فرنگی یکی از سبزی های بسیار قدیمی است که قدمت طولانی دارد و با آن می توانید انواع غذاها و خورشت ها و سوپ ها را تهیه کنید. تره فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان است و خواص ضد سرطانی دارد و برای سلامت استخوان ها بسیار مناسب است. امروز در پارسی دی طرز تهیه پلو تره فرنگی با مرغ خوشمزه، آسان و مجلسی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

برنج۲ پیمانه
تره فرنگی۱ دسته
پیاز۱ عدد
فیله مرغ۴ عدد
کره و زعفرانبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه پلو تره فرنگی با مرغ

مرحله اول: آماده سازی مرغ

ابتدا باید فیله مرغ را خرد کنید. شما می توانید یک عدد سینه مرغ را بدون استخوان کنید و به صورت مکعبی خرد کنید یا از فیله استفاده کنید. مرغ ها را به همراه کمی نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و زعفران مزه دار کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: آماده سازی تره فرنگی

تره فرنگی را به اندازه دلخواه خرد کنید و بشورید و داخل آبکش قرار دهید تا خشک شود. شما می توانید تره فرنگی را جداگانه سرخ کنید و بسته بندی کنید و همیشه در فریزر آماده داشته باشید و یا می توانید به همراه مواد فیله ی مرغ سرخ کنید.

مرحله سوم: سرخ کردن فیله مرغ

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی کره و روغن داخل تابه تفت دهید تا سبک شود. سپس مرغ مزه دار شده را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا مرغ خوب سرخ و پخته شود. اگر مرغ را خیلی درشت خرد کردید و احساس می کنید امکان خام ماندن آن وجود دارد کمی آب اضافه کنید تا مرغ ها خوب پخته و نرم شوند در انتها تره فرنگی خرد شده را به همراه مرغ تفت دهید تا خوب سرخ شود.

مرحله چهارم: تهیه پلو تره فرنگی

برنج را از چند ساعت قبل خیس کنید و داخل قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاد و حتما کف روی برنج را موقع جوشاندن بگیرید. برنج وقتی نرم شد آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ مناسب قرار دهید و یک لایه برنج ریخته و کمی مواد مرغ و تره فرنگی و زعفران بریزید و همین طور لایه ها را تکرار کنید. پلو را برای ۴۰ دقیقه دم بگذارید و در انتها روی آن کمی روغن یا کره بریزید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پلو تره فرنگی 

  1. می توانید مرغ را جداگانه سرخ کنید و در انتها و موقع سرو روی پلو قرار دهید.
  2. مقدار تره فرنگی را می توانید کم و زیاد کنید.
  3. اگر تره فرنگی شما از نوع بازاری و ضخیم هست، بهتر است فقط از قسمت سفید و سبز روشن آن استفاده کنید چون قسمت سبز آن سفت است. می توانید از قسمت سبز رنگ آن در تهیه سوپ و مزه دار کردن مرغ استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه