طرز تهیه کیک شکلاتی کرم دار خوشمزه، آسان و مجلسی بدون شیر

طرز تهیه کیک شکلاتی کرم دار

 

یک نوع کیک شکلاتی خوشمزه می باشد که با کرم تهیه شده است. شما باید یک کیک شکلاتی را تهیه کنید و بعد مواد کرم را که از پنیر خامه ای تهیه شده است روی آن بریزید و در فر قرار دهید. کیک شکلاتی کرم دار یک ایده نو در تهیه کیک شکلاتی می باشد و به دلیل شکل ظاهر آن بسیار جذاب و دوست داشتنی است و می توانید برای مهمانی و دورهمی این کیک خوشمزه را تهیه کنید. اگر به کیک های شکلاتی علاقه دارید این رسپی را دنبال کنید. امروز در پارسی دی کیک شکلاتی کرم دار بدون شیر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۳ عدد
آرد ۲.۵ پیمانه
شکر۱ پیمانه
آب ولرم۲/۳ پیمانه
روغن مایع۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر۲ ق مربا خوری
پودر کاکائو۳ ق غذا خوری
وانیلنوک ق چای خوری

مواد لازم برای لایه پنیری

پنیر خامه ای۲۰۰ گرم
پودر قند۴ ق غذا خوری
وانیل۱ ق چای خوری
نشاسته ذرت۲ ق غذا خوری

طرز تهیه کیک شکلاتی کرم دار بدون شیر

مرحله اول: تهیه لایه پنیری

ابتدا باید قسمت پنیری را آماده کنید برای این کار پنیر خامه ای را به همراه پودر قند کمی بزنید سپس به آن وانیل و نشاسته ذرت اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا یکدست و فرم گرفته شود سپس داخل یک قیف بدون ماسوره قرار دهید.

مرحله دوم: آماده سازی کیک

در ادامه فر را روشن کنید تا گرم شود. همه مواد کیک نیم ساعت داخل محیط باشند تا هم دما شوند. آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را با هم سه بار الک کنید تا هوا دهی شود.

مرحله سوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل داخل کاسه ریخته و چند دقیقه مواد را خوب هم بزنید تا تخم مرغ ها کشدار و حجیم شوند سپس در ادامه روغن و آب را به ترتیب اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۱ دقیقه دیگر هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه مایه کیک

در ادامه مخلوط الک شده آرد را طی دو مرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا یکدست شوند سپس قالب مورد نظر را خوب چرب کنید و مواد شکلاتی را داخل قالب بریزید.

مرحله پنجم: پخت کیک شکلاتی کرمدار

در ادامه نوک قیف را قیچی کنید و روی کیک طرح بزنید و قالب را در پنچره وسط فر به مدت ۳۵ الی ۴۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا کیک پخته شود سپس از قالب خارج و به دلخواه تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک شکلاتی کرم دار

  1. می توانید این کیک را در تابه دو طرفه و روی گاز نیز تهیه کنید دقت کنید تابه را روی شعله پخش کن قرار دهید تا کیک پخته شود.
  2. با توجه به فرهای مختلف کیک را بعد از ۴۰ دقیقه چک کنید و اگر نیاز بود زمان بیشتری دهید.
  3. برای تهیه در فر برقی و توستر و سولاردم ۲۰ درجه دما را کمتر تنظیم کنید.
  4. از پنیر کم نمک استفاده کنید و بهتر است از پنیر ماسکارپونه استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه