طرز تهیه کیک لیمویی ساده خانگی با کرم لیمو عالی بدون شیر

طرز تهیه کیک لیمویی

 

از دسته کیک های بسیار آسان و خوشمزه می باشد که بسیار مناسب صبحانه و عصرانه همراه با چای و قهوه است. کیک لیمویی طعم بسیار خوبی دارد و با زمان پخت در فر عطر آن همه خانه را در بر می گیرد شما می توانید با کمک آب لیموترش یک سس خوشمزه برای روی کیک خود تهیه کنید و با برش های لیمو ترئین کنید. لیموترش منبع خوبی از ویتامین c است، لیمو دارای ۲۲ ترکیب ضد سرطان است شما به دلخواه می توانید کیک را داخل قالب گرد یا لوف یا میان تهی تهیه کنید. امروز در پارسی دی کیک لیمویی ساده خانگی با کرم لیمو عالی بدون شیر بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۳ عدد
آب لیموترش۵ ق غذا خوری
شکر۱ پیمانه
روغن مایع۱/۲ پیمانه
آرد سفید۱.۵ پیمانه
رنده پوست لیمو۱ ق مربا خوری
بیکینگ پودر۱ ق مربا خوری

مواد لازم برای تهیه سس لیمویی

شیر۱/۲ پیمانه
نشاسته ذرت۱ ق غذاخوری
شکر۳ ق غذاخوری
آبلیمو۱ ق غذاخوری
خامه صبحانه۳ ق غذاخوری

طرز تهیه کیک لیمویی با کرم لیمو بدون شیر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد کیک را از ۱ ساعت قبل از یخچال خارج کنید. لیموها را بشورید و آبش را گرفته حدود ۳۰ میل باید آب لیموترش داشته باشید. آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط می کنیم و سه بار الک کرده تا سبک شود. فر را روشن کنید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ ها را به همراه شکر و رنده پوست لیموترش با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه خوب هم بزنید تا کرم رنگ و کشدار و حجیم شود در ادامه روغن را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک لیمویی

در ادامه آب لیموترش را نیز اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید سپس مخلوط آرد و بیکینگ پودر الک شده را به مخلوط فوق اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم: پخت کیک لیمو

قالب مورد که بهتر است میان تهی به قطر ۲۴ سانت باشد را چرب کنید و آرد پاشی کنید سپس مایه کیک را داخل قالب ریخته و سه بار به سطح بکوبید سپس در فر از قبل گرم شده در دمای ۱۸۰ به مدت ۴۵ دقیقه قرار دهید تا کیک پخته شود می توانید در انتها اگر فر شما کانوکشن ندارد ۱ دقیقه روی فر را روشن کنید تا سطح کیک طلایی شود سپس بعد از خنک شدن از قالب خارج کنید.

مرحله پنجم: تهیه کرم لیمویی

نشاسته ذرت رو با شکر مخلوط کنید و شیر را بهش اضافه می کنیم و می گذاریم روی حرارت ملایم تا غلیظ شود از روی حرارت برمی‌داریم و آبلیمو رو بهش اضافه می کنیم و هم می زنیم. وقتی از داغی افتاد خامه رو بهش اضافه می کنیم و روی کیک بریزید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک لیمویی با کرم لیمو

  1. کیک را بعد از گذشت ۴۰ دقیقه با خلال دندان چک کنید با توحه به دمای مختلف فر شاید زمان بیشتری بخواهد.
  2. برای فرهای برقی یا توستر ۲۰ درجه دما را کمتر تنظیم کنید.
  3. می توانید سس لیمویی را تهیه نکنید و با شکلات سفید یا رنگی تزئین کنید.
  4. قالب میان تهی پف کیک را برای کیک میوه های بیشتر می کند.
  5. می توانید بدون فر و داخل قابلمه به روی گاز نیز این کیک خوشمزه را تهیه کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کیک لیمویی ساده خانگی با کرم لیمو عالی بدون شیر
5 (100%) 1 votes