طرز تهیه کیک مخصوص ماه رمضان ساده و شیک و پف دار با کرم زعفرانی

طرز تهیه کیک مخصوص ماه رمضان

در ماه مبارک رمضان انواع دسر و نان های مختلف تهیه می شود و شما می توانید آن ها را برای افطار و یا برای بعد از افطار تهیه کنید، اما کیک مخصوص ماه رمضان با کرم زعفرانی فوق العاده است و می توان گفت عطر و طعم بهشت را می دهد و بافت بسیار نرم و پنبه ای دارد. بافت این کیک بسیار نرم و پنبه ای است و شما می توانید با کمک نشاسته ذرت و شیر یک کرم مخصوص زعفرانی تهیه کنید و روی کیک بریزید. این کیک خوشمزه را می توانید با فر و بدون فر تهیه کنید و از طعم بی نظیر این کیک در کنار یک لیوان چایی لذت ببرید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک مخصوص ماه رمضان را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ پیمانه
ماست۱ پیمانه
روغن۳/۴ پیمانه
آرد سفید۲ پیمانه
بیکینگ پودر ۲ ق چای خوری
پودر هل۱  ق چای خوری
زعفران دم کرده غلیظ۲ الی ۳ ق غذا خوری

طرز تهیه کیک مخصوص ماه رمضان

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید، سپس با کمک پیمانه یا یک لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود و برای پخت بدون فر نیز باید شعله پخش کن را روی حرارت قرار دهید و برای ۱۵ دقیقه زمان دهید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه باید تخم مرغ را به همراه شکر و پود رهل برای ۴ الی ۵ دقیقه با دور تند همزن برقی بزنید تا کاملا کرمی و کشدار و حجیم شود. در ادامه باید به آن ماست اضافه کنید و با همزن بزنید تا مواد مخلوط شود و در ادامه روغن و زعفران دم کرده غلیظ اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه کیک

در ادامه آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود و بعد بله مواد کیک اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا یکدست شود و بعد مواد را داخل قالب شارلوت یا قالب دلخواه بریزید و اگر می خواهید بدون فر تهیه کنید داخل قابلمه چرب شده بریزید و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافه خارج شد و برای ۵۰ دقیقه با دمای ۱۷۰ بگذارید تا کیک پخته شود. برای پخت بدون فر نیز باید روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۱ ساعت زمان دهید تا کیک پخته شود.

مرحله چهارم: تهیه کرم زعفرانی

برای کرم زعفرانی ابتدا ۱ ونیم پ شیر را با ۳ ق غ نشاسته ذرت و نصف پ شکر و کمی گلاب و زعفران رو باهم ترکیب کنید، وقتی نشاسته داخل شیر حل شد روی حرارت ملایم قرار دهید و مثل فرنی مداوم هم میزنیم تا غلیظ شود، بعد ا زغلیظ شدن وقتی که همان طور که داغ است روی سطح کیک بریزید و بعد از خنک شدن تزیین کنید و بهتر از قبل از سرو ۳ ساعت داخل یخچال بماند تا کرم خودش را بگیرد و برش های قشنگت تری داشته باشید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک مخصوص ماه رمضان

  1. قابلمه قطر ۲۰ را خوب با کره چرب کنید و مواد رو بریزید و شعله پخش کن که از یک رب قبل روی شعله متوسط قرار دادید تا گرم بشه قرار بدهید و ۱ ساعت لازمه تا خوب بپزه و درش را اصلا تا ۱ ساعت باز نکنید.
  2. هرچقدر زعفران غلیظ تری بریزید رنگ کیک شما خوشرنگ تر می شود.
  3. می توانید از شیر یا آب نیز بجای ماست  استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه