طرز تهیه پیراشکی کرم دار خانگی بسیار خوشمزه و ساده بدون فر و شیر با لیوان

دستور پخت پیراشکی کرم دار

طرز تهیه پیراشکی کرم دار

 

پیراشکی کرم دار یکی از پیراشکی های بسیار محبوب ما ایرانی ها می باشد که با کرم مخصوص سرو می شود. کرم پیراشکی از شیر و آب تهیه می شود که اگر دوست دارید شبیه پیراشکی های بازاری باشد بهتر است از آب استفاده کنید تا کرم شفاف تری داشته باشید. پیراشکی کرم دار از یک خمیر تشکیل شده که داخل روغن سرخ می شود، البته می توانید برای اینکه رژیمی تر باشد داخل فر قرار دهید و بگذارید تا پخته شود ولی رسپی پیراشکی سرخ شده طعم فوق العاده ای دارد. پیراشکی کرم دار را می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید و به دلخواه برای تزئین از کمی شکلات آب شده و ترافل استفاده کنید. شما به دلخواه می توانید خمیر پیراشکی را به صورت لوله ای یا گرد یا لقمه ای تک نفره سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پیراشکی کرم دار خانگی بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پیراشکی کرم دار با لیوان (پیمانه)

  • کره ۷۰ گرم
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • شکر ۴ ق غذا خوری
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری
  • نمک ۱/۴ ق چای خوری
  • آب ولرم یا شیر ۱ پیمانه
  • خمیر مایه ۱ ق غذا خوری
  • آرد ۴ لیوان

مواد لازم برای تهیه کرم پیراشکی بازاری

  • نشاسته ذرت ۱/۴ پیمانه
  • شیر یا آب ۱.۵ پیمانه
  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه پیراشکی کرم دار خانگی بسیار خوشمزه بدون شیر

مرحله اول: هم زدن مواد

ابتدا کره نرم شده در دمای محیط را به همراه تخم مرغ و وانیل و ۳ ق غذا خوری شکر را داخل کاسه ریخته و با همزن دستی هم بزنید. در ادامه آب ولرم یا شیر را داخل یک کاسه ریخته و خمیر مایه و ۱ ق غذا خوری شکر را اضافه کنید و هم بزنید و روی لیوان را برای ۵ دقیقه بپوشانید تا خمیر مایه عمل بیاید.

مرحله دوم: تهیه خمیر پیراشکی بدون شیر

در ادامه خمیر مایه عمل آمده را به مواد فوق اضافه کنید و هم بزنید. حالا نوبت افزودن آرد است باید آرد را لیوان به لیوان اضافه کنید تا جایی که خمیر جمع شود. میزان آب خور آردها باهم مختلف است و ممکن است کمی کمتر یا بیشتر آرد مصرف شود خمیر را برای ۱۰ دقیقه ورز دهید. خمیر را به شکل توپ در بیاورید و در جای گرم به مدت ۱.۵ ساعت استراحت دهید تا حجیم و دو برابر شود.

مرحله سوم: سرخ کردن پیراشکی بازاری به شکل لوله ای یا لقمه ای

در ادامه وقتی خمیر حجیم شد. پف آن را با مشت بگیرید و خمیر را روی سطح آردپاشی شده به ضخامت ۱ سانت باز کنید و با کاتر گرد و یا ته یک کاسه یا لیوان برش بزنید. خمیر کاتر زده روی کاغذ روغنی آردپاشی شده بریزید و برای ۳۰ دقیقه مجدد استراحت دهید تا خمیر دوباره پف کند. در ادامه داخل یک شیرجوش روغن ریخته و به آرامی دانه دانه پیراشکی ها را سرخ کنید تا طلایی و پخته شود.

مرحله چهارم: تهیه کرم پیراشکی

در ادامه صبر کنید تا پیراشکی خنک شود. برای تهیه کرم این پیراشکی نشاسته را با شیر حل کنید و بعد شکر را اضافه کنید و مواد را روی حرارت ملایم تفت دهید تا کم کم غلیظ شود و در انتها وانیل را اضافه کنید. حالا پیراشکی ها را کمی برش بزنید و کرم را با کمک قیف یا قاشق داخل پیراشکی بریزید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پیراشکی کرم دار خانگی بدون فر و شیر

  1. باید رد قاشق روی کرم بماند.
  2. بعد از سرخ شدن پیراشکی ها را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.
  3. کره باید به دمای محیط برسد و نرم باشد.
  4. با این دستور حدود ۱۶ عدد پیراشکی سایز متوسط خواهید داشت.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه