طرز تهیه ته چین مرغ و قارچ زعفرانی ساده و مجلسی در قابلمه

دستور پخت ته چین مرغ و قارچ

طرز تهیه ته چین مرغ و قارچ

 

ته چین مرغ و قارچ یکی از انواع ته چین ها می باشد که با مرغ و قارچ تهیه می شود و ترکیب بی نظیر و فوق العاده خوشمزه ای تهیه می کند. تهیه ته چین برای انواع مهمانی ها و مجالس بسیار گزینه مناسبی می باشد. شاید شما همیشه این ته چین را فقط با مرغ تهیه می کردید ولی ترکیب آن با قارچ بسیار مزه بهتری خواهد داد و برای تنوع نیز بسیار خوب است. شما می توانید در ته چین از زرده یا تخم مرغ کامل استفاده کنید ولی مهم ترین شرط داشتن یک ته چین خوب ماست چکیده است که اصلا نباید شل یا آبکی باشد. امروز در پارسی دی ته چین مرغ و قارچ زعفرانی در قابلمه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ته چین مرغ و قارچ زعفرانی

  • برنج ۲ پیمانه
  • زرده تخم مرغ ۲ عدد
  • ماست غلیظ ۶ ق غذا خوری
  • فیله مرغ ۳ عدد
  • قارچ ۲۰ عدد
  • روغن ۱/۴ پیمانه
  • گلاب ۲ ق غذا خوری
  • زعفران دم کرده به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه ته چین مرغ و قارچ مجلسی در قابلمه

مرحله اول: آماده سازی مرغ

ابتدا سینه یا فیله مرغ را داخل یک کاسه ریخته و با نمک و فلفل سیاه و زعفران دم کرده خوب ماساژ دهید و بگذارید برای نیم ساعت داخل یخچال مزه دار شود سپس داخل یک تابه روغن ریخته تا داغ شود و بعد سینه یا فیله مرغ را داخل تابه گذاشته و درب تابه را بگذارید و اجازه دهید تا فیله مرغ خوب پخته و نرم شود سپس با چاقو برش بزنید.

مرحله دوم: آماده سازی قارچ

قارچ ها را خوب بشورید تا قسمت های سیاه رنگ آنها برود سپس اسلایس کنید و ۱ ق غذا خوری آبلیمو روی آنها بریزید و داخل تابه با کمی روغن و حرارت بالا تفت دهید تا آب قارچ کشیده و نرم شود سپس سینه مرغ خرد شده را به قارچ اضافه کنید و کمی تفت دهید و کنار بگذارید.

مرحله سوم: تهیه مایه ته چین

در ادامه داخل یک کاسه زرده تخم مرغ و ماست و زعفران و گلاب و روغن و نمک و فلفل سیاه را ریخته و با همزن دستی خوب هم بزنید تا یکدست شود شما به اندازه و سلیقه خود می توانید زعفران اضافه کنید.

مرحله چهارم: آماده سازی برنج

در ادامه برنج را از قبل خوب شسته و با کمی نمک خیس کرده باشید سپس روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاد کف روی برنج را بگیرید و برنج را کمی دون تر از همیشه بردارید یعنی وقتی بین دو انگشت فشار دهید وسط برنج کمی نرم است سپس آبکش کنید.

مرحله پنجم: تهیه ته چین مرع و قارچ

در ادامه برنج را با مخلوط تخم مرغ و ماست هم بزنید و کف قابلمه روغن ریخته تا داغ شود سپس نیمی از برنج را بریزید و مواد مرغ و قارچ را ریخته و صاف کنید سپس نیمی دیگر از برنج را بریزید و سطح برنج را صاف کنید و برای ۵۰ دقیقه ته چین را دم بگذارید سپس در انتها کمی کره روی ته چین قرار دهید و با خلال پسته و زرشک تزئین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ته چین مرغ و قارچ

  1. به دلخواه می توانید سینه مرغ را پخته و یا آبپز کنید و ریش ریش کنید.
  2. می توانید این ته چین را در قالب و در فر نیز تهیه کنید.
  3. مقدار افزودن قارچ به دلخواه و قابل تغییر است.
  4. قارچ حتما باید خوب تفت داده شود وگرنه آب اضافی آن باعث شفته شدن ته چین می شود.

همچنین ببینید  

از
10
دیدگاه