طرز تهیه کیک خرفه زعفرانی خوشمزه و عالی با پف زیاد در فر و قابلمه

دستور پخت کیک خرفه

طرز تهیه کیک خرفه

 

کیک خرفه یکی از کیک های بسیار خوشمزه و راحت است که می توانید با خرفه تهیه کنید. این کیک خوشمزه با خرفه تهیه می شود و علاوه بر طعم خوبی که دارد بسیار مقوی است و شما می توانید همانند دیگر کیک ها با فر و بدون فر در قابلمه تهیه کنید. خرفه خواص بسیار خوبی دارد و برای رفع التهاب گوارشی و سرفه و تسکین دهنده تشنگی می باشد. خواص این گیاه بی نظیر است و می توانید با افزودن به کیک طعم عالی به آن بدهید و به دلخواه کمی زعفران دم کرده نیز به مواد اضافه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک خرفه زعفرانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک خرفه زعفرانی

  • تخم مرغ ۴ عدد
  • شکر  ۱پیمانه
  • روغن ۲/۳ پیمانه
  • شیر ولرم ۲/۳ پیمانه
  • آرد ۲.۵ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۲ ق مربا خوری
  • خرفه ۳ ق غذا خوری
  • وانیل نوک ق چای خوری

طرز تهیه کیک خرفه خوشمزه با طعم و بافت عالی در خانه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد کیک را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس به کمک پیمانه آشپزی مواد را اندازه گیری کنید و یا می توانید از یک لیوان دسته دار فرانسوی استفاده کنید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود و برای پخت بدون فر نیز باید یک قابلمه را چرب کنید و روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ ها را داخل کاسه شکسته و به همراه کمی وانلی و شکر با همزن برقی برای ۵ دقیقه بزتید تا کرمی رنگ و کشدار شود. در حین کار حتما دورگیری کنید تا ذرات تخم مرغ که به ظرف چسبیده است با مواد مخلوط شود و کیک بوی بد تخم مرغ را ندهد. در ادامه روغن و شیر ولرم را اضافه کنید و در حد ۳۰ ثانیه بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک خرفه

آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید و به تدریج به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید. سپس در انتها خرفه را اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مواد یکدست شود و بهتر است پف مواد را نگیرید. قالب دلخواه خود را انتخاب کنید و روغن جدا کننده بزنید و خوب چرب کنید.

مرحله چهارم: پخت کیک خرفه

مواد کیک را داخل قالب ریخته و به مدت ۴۰ الی ۴۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا کیک پخته شود. برای پخت بدون فر نیز باید مواد را در قابلمه بریزید و روی سطح بکوبید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۱ ساعت بگذارید تا کیک پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک خرفه سالم و مقوی و خوشمزه با فر و بدون فر

  1. مقدار خرفه را می توانید به دلخواه کم و زیاد کنید.
  2. برای تست پخت کیک بهتر است از یک خلال دندان کمک بگیرید و کیک را از مرکز چک کنید.
  3. برای فر های برقی و توستر باید دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
  4. از آرد سفید برای تهیه این کیک استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه