طرز تهیه پلو برگ مو ساده و خوشمزه و پرخاصیت با سینه مرغ

طرز تهیه پلو برگ مو

 

یکی از انواع پلوهای سنتی ایرانی می باشد که همان طور از نام این غذا پیداست از برگ مو برای تهیه آن استفاده می شود شما می توانید این پلو خوشمزه را در فصل بهار و تابستان همزمان با رسیدن برگ های سبز و خوش رنگ درخت انگور تهیه کنید. برای تهیه این غذا شما می توانید از سینه مرغ استفاده کنید. آیا شما می دانستید که برگ مو خاصیت درمانی دارد؟ شما با خوردن برگ مو التهاب بدن را کاهش خواهید داد، قند خون را کنترل می کنید، بهبود دستگاه گوارش، جلوگیری از یبوست، کمک به پیشگیری از کم خونی از خواص خوب برگ مو می باشد. شما می توانید با تهیه این پلوی خوشمزه در غذاهای خود تنوع ایجاد کنید. امروز در پارسی دی پلو برگ مو با سینه مرغ را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

برگ مو۲ پیمانه
سینه مرغ۱ عدد
برنج۳ پیمانه
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
آب لیموترش۱ ق غذا خوری
سس خردل۱/۲ ق چای خوری
زعفرانبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه پلو با برگ مو و سینه مرغ

مرحله اول: آماده سازی و مرینت مرغ

ابتدا سینه مرغ را باید مزه دار می کنیم بدین صورت که سینه مرغ را بدون استخوان کنید و به شکل مکعبی خرد کنید داخل کاسه بریزید و پیاز را خلالی خرد کنید و به همراه سیر ورقه شده و کمی زعفران و سس خردل و آب لیموترش و ادویه و نمک به مرغ اضافه کنید و خوب مواد را ماساژ دهید سپس روی ظرف را بپوشانید و برای ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مزه دار شود.

مرحله دوم: آماده سازی برگ مو

برگ مو را خوب بشورید و بگذارید تا کاملا خشک شود سپس دسته کنید و با چاقو ساطوری ریز خرد کنید و کنار بگذارید در قابلمه دیگر برنج را چندین بار خوب بشوید و چنگ بزنید و با مقداری نمک خیس کنید و بگذارید کنار تا برنج خیس بخورد.

مرحله سوم: سرخ کردن مرغ

سینه مرغ را بعد از مزه دار شدن از یخچال خارج کنید فیله های مرغ را از مواد مرینت مانند پیاز و سیر جدا کنید و داخل تابه که از قبل کمی روغن ریخته تا داغ شود بریزید و مرغ ها را با حرارت کم خوب سرخ کنید تا پخته و نرم شود.

مرحله چهارم: پخت پلو با برگ مو

برنج را روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاد مدام کف روی برنج را بگیرید سپس آبکش کنید و یه لایه برنج و مقداری برگ مو بریزید و همین طور لایه ها را تکرار کنید تا تمام شود سپس پلو را به مدت ۴۵ دقیقه دم بگذارید و در انتها داخل دیس کشیده و به همراه مرغ سرخ شده سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه پلو با برگ مو

  1. می توانید به دلخواه مرغ را آبپز کنید و با پلو سرو کنید.
  2. می توانید سینه مرغ سرخ شده را در لا به لای برنج ریخته و دم بگذارید.
  3. به دلخواه مواد مرینت را می توانید تغییر دهید.
  4. می توانید مقدار برگ مو را کم و زیاد کنید.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه