طرز تهیه کوکو اردبیلی مجلسی و خوشمزه با گوشت و اسفناج

طرز تهیه کوکو اردبیلی

 

یکی از انواع کوکوها می باشد که بسیار مقوی و سالم است که همان طور که از نامش پیداست برای شهر اردبیل می باشد. در برنامه روزانه ما ایرانی ها حداقل یک وعده کوکو همیشه پای ثابت است و شما برای وعده های سبک شام آنها را تهیه می کنید و یا می توانید برای نهار همراه با نان و برنج نیز این کوکو خوشمزه را تهیه کنید. این کوکو رسپی های مخلتفی برای آن گفته شده است که ما سعی کردیم بهترین و نزدیک ترین رسپی را به دستور اصلی برای شما بیاوریم تا این کوکو اردبیلی را تهیه و میل کنید. امروز در پارسی دی کوکو اردبیلی با اسفناج و گوشت را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

سیب زمینی۳ عدد
گوشت چرخ کرده۱۰۰ گرم
اسفناج۱۰۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
گردو۴ عدد
زرشک۱ ق غذا خوری
زعفران دم کردهبه مقدار لازم
گردو یا یادام درستهبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، دارچینبه مقدار لازم

طرز تهیه کوکو اردبیلی مجلسی با گوشت و اسفناج

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی و اسفناج

ابتدا سیب زمینی ها را داخل یک قابلمه ریخته و بگذارید با مقداری آب پخته و نرم شوند سپس به یکباره زیر آب سرد گرفته و پوستش را جدا کنید و همان طور داغ با گوشتکوب له کنید. اسفناج را پاک کرده و خوب بشورید به شکل ساطوری ریز خرد کنید و داخل تابه بدون روغن تفت دهید تا سبک و نرم شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

داخل یک کاسه گوشت چرخ کرده را به همراه ادویه ها و نمک و سیب زمینی له شده و اسفناج و زعفران دم کرده و گردو ریز شده و زرشک را اضافه کنید سپس دانه دانه تخم مرغ ها را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شود باید تخم مرغ ها کم کم اضافه شوند که در صورت نیاز تخم مرغ کمتر یا بیشتر مصرف شود.

مرحله سوم: پخت کوکو اردبیلی

قالب کوکو رو داخل قابلمه کوچکی گذاشته و روغن اضافه می کنیم تا قالب داغ داغ شود البته می توانید بدون قالب نیز این کوکو را تهیه کنید و بعد از مواد کوکو به کمک قاشق داخل قالب می ریزیم و صاف می کنیم و بعد خلال بادام را با زعفران دمکرده (بهتره که خلال بادام رو با زعفران از چند ساعت قبل خیس کنید) ترکیب کرده ‌و روی کوکو می ریزیم و با پشت قاشق کمی فشار می دهیم تا خلال بادام بعد سرخ شدن کوکو تکان نخورد سپس بعد سرخ شدن یک طرف کوکو طرف دیگر را برگردانید و سرخ کنید سپس به دلخواه روی دستمال روغن گیر قرار دهید به همراه نان تازه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوکو اردبیلی خوشمزه

  1. بهتره برای پخت بهتر کوکو در ۵ دقیقه ابتدایی پخت درب تابه را بگذارید تا خودش را خوب بگیرد.
  2. می توانید همه مواد را داخل تابه ریخته و یکجا سرخ کنید.
  3. بجای خلال بادام می توانید از گردو نیز استفاده کنید.
  4. افزودن کمی ادویه پول بیبر باعث خوش رنگ شدن کوکو می شود.
  5. اسفناح ها در حدی باید تفت داده شوند که آب اضافی آنها تبخیر شود.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه