طرز تهیه کاهو پلو زعفرانی با مرغ ساده و خوشمزه به روش آسان

طرز تهیه کاهو پلو

 

یکی از غذاهای ایرانی می باشد که همان طور که از نامش پیداست با کاهو و مرغ تهیه می شود و بسیار خوشمزه و ساده است و شما برای ایجاد تنوع غذایی می توانید این پلو خوشمزه را تهیه کنید. شما به دلخواه می توانید به جای استفاده از مرغ از گوشت نیز استفاده کنید و در کنار این پلو خوشمزه از فواید خوب کاهو نیز بهرمند شوید خواصی همچون کاهش درد مفاصل، کاهش وزن، تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت استخوان بندی، سلامت مغز و چشم و … را دارا می باشد. امروز در پارسی دی کاهو پلو با مرغ را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

برنج۳ پیمانه
کاهو۵۰۰ گرم
سینه مرغ۲ عدد
پیاز۱ عدد
گوجه۲ عدد
زعفرانبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، برگ بو، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه کاهو پلو با مرغ

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا پیاز را پوست گرفته و ۴ قاچ کنید سپس سینه مرغ را همراه با ادویه و نمک و برگ بو داخل قابلمه ریخته و مقداری روی آن آب بریزید و بگذارید تا مرغ پخته شود بعد از پخت از قابلمه خارج و آن را ریش ریش کنید سپس آب مرغ را می توانید دور نریزید و از آن برای تهیه استاک مرغ استفاده کنید.

مرحله دوم: آماده سازی کاهو

در ادامه کاهو را شسته و به اندازه درشت خرد کنید سپس گوجه را نیز بشورید و به اندازه مکعبی ریز خرد کنید سپس داخل تابه مقداری روغن و کره ریخته و گوجه را کمی تفت دهید تا نرم شوند.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

سپس کاهو و مرغ را نیز به مواد اضافه کنید و کمی نمک و زعفران بزنید و کمی تفت داده تا با هم یکدست شوند سپس تابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: دم گذاشتن کاهو پلو

برنج را از قبل با مقداری نمک خیس کرده و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاد در این حین کف روی برنج را گرفته و آن را آبکش کنید سپس کف قابلمه چند برگ کاهو بگذارید به طوری که دیوارهای قابلمه را نیز در بر بگیرد سپس کمی برنح و مقداری از مواد میانی کاهو پلو را ریخته و هم بزنید و همین طور لایه ها را تکرار کنید تا مواد تمام شود سپس کاهو پلو را برای ۳۵ دقیقه دم بگذارید در انتها کمی روغن یا کره روی برنج ریخته و آن را میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کاهو پلو با مرغ

  1. افزودن گوجه اختیاری و قابل حذف است.
  2. می توانید سینه مرغ را بدون استخوان کنید و به صورت تکه های مزه دار کنید و سرخ کنید سپس در مواد استفاده کنید.
  3. مقدار کاهو را بنا به سلیقه خود می توانید کم و زیاد کنید.
  4. کمی ادویه پلویی در بین پلو بزنید تا خوش و عطر بو شود.
  5. بهتر است از قابلمه نچسب استفاده کنید تا به راحتی بتوانید پلو را برگردانید و ته دیگ کاهو نچسبد.
  6. می توانید از گوشت قلقلی نیز در تهیه این پلو استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه