خواص کاهو

خاصیت های کاهو

خواص کاهو

کاهو چه خواصی دارد؟

زیبایی پوست

کاهو سرشار از ویتامین آ می باشد که این امر باعث می شود تا گردش خون در پوست صورت افزایش پیدا کند. فیبر موجود در کاهو باعث می شود تا پوست انسان درخشان شود.

ضد آفتاب طبیعی

کاهو دارای ویتامین سی می باشد که به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی بوده و در مقابل نور خورشید محافظت می کند.

درمان آفتاب سوختگی

اگر می خواهید آفتاب سوختگی خود را درمان کنید می توانید از کمپرس و ضماد کاهو استفاده کنید.

درمان آکنه و جوش صورت

کاهو دارای ویتامین های آ، سی و ب می باشد که برای درمان جوش صورت موثر است. شما می توانید با ایجاد ماسک کاهو جوش های صورت را از بین ببرید. برای این امر می توانید هر روز صورت خود را با آب کاهو شست و شو دهید تا بدین وسیله چربی پوست شما کنترل شود. برای داشتن پوست درخشان از کاهو کمک بگیرید.

تقویت موی سر

کاهو علاوه بر ویتامین های گفته شده دارای ویتامین کا می باشد، این امر باعث می شود تا رشد مو افزایش پیدا کرده و همچنین از ریزش مو جلوگیری شود. شما می توانید با ساخت ماسک آب کاهو برای مو به تقویت موی سر خود فکر کنید. بهتر است برای این کار قبل از دوش گرفتن مقداری آب کاهو را بر روی پوست سر خود قرار دهید و سپس آن را با آب و شامپو بشویید.

لاغری و کاهش وزن

کاهو به دلیل کالری پایینی که دارد باعث می شود تا در امر لاغری کمک کند، کاهو فیبر زیادی دارد و این امر باعث می شود تا شما احساس سیری داشته باشید، آب و فیبر موجود در کاهو باعث از بین بردن چربی های بدن شده و این موضوع به لاغری کمک می کند.

کبد و کبد چرب

کاهو به عنوان یک گیاه سم زدایی قوی عمل می کند، کاهو باعث می شود تا سموم از کبد خارج شده و برای درمان کبد چرب موثر است.

جنین و زنان باردار

به دلیل فولات موجود در کاهو این گیاه برای جنین و زنان باردار موثر است. ویتامین کا موجود در کاهو باعث می شود تا از خونریزی های زایمان پیشگیری شود. فیبر موجود در کاهو از یبوست دوران بارداری پیشگیری می کند.

نوزادان و کودکان

کاهو دارای ویتامین های آ و سی می باشد، ویتامین آ موجود در کاهو برای تقویت سیستم دفاعی کودکان موثر است و ویتامین آ موجود در کاهو برای تقویت قوه بینایی کودک تاثیرگذار می باشد. مقدار زیاد آهن موجود در کاهو باعث می شود تا تولید هموگلوبین در خون افزایش پیدا کرده و کم خونی درمان شود. به همین علت می باشد که توصیه شده است کودکان آب کاهو مصرف کنند تا میکروب های عفونی در بدن آن ها از بین رفته و سلامت بمانند. کاهو را می توان به صورت خام یا به صورت بخارپز مصرف نمود.

دیابت و قند خون

کاهو به دلیل داشتن شاخص گلیسمی پایین می تواند باعث پیشگیری از دیابت نوع دوم شود. مصرف کاهو باعث می شود تا سطح گلوکز خون کاهش پیدا کرده و برای درمان بیماری دیابت بسیار موثر می باشد.

معده و دستگاه گوارش

خیلی از افراد امروزه به بیماری های گوارشی گرفتار هستند شما می توانید برای معده و دستگاه گوارش خود از کاهو استفاده کنید، مصرف کاهو باعث می شود تا نفخ درمان شده و دردهای معده کاهش پیدا کند، دلیل این امر هم به خاطر وجود فیبر می باشد.

فشار خون

کسانی که فشار خون دارند با مصرف کاهو می توانند فشار خون خود را کنترل کنند چرا که از بیماری های قلبی پیشگیری می کند.

اسهال و یبوست

فیبر موجود در کاهو باعث می شود تا حرکت روده ها آسان شده و اسهال و یبوست درمان شود. اگر می خواهید اسهال و یبوست را درمان کنید از کاهو استفاده کنید.

غلظت خون

کاهو به دلیل سالیسیلاتی که دارد می تواند به عنوان یک عامل در درمان غلظت خون مورد استفاده قرار گیرد.

استرس، اضطراب و افسردگی

کاهو به دلیل داشتن مواد خاصی می تواند در درمان استرس، اضطراب و افسردگی موثر باشد.

بی خوابی

یکی از کاربردهای کاهو در درمان بی خوابی می باشد، محققان ثابت کرده اند که کاهو دارای لاکتوکاریوم می باشد که به درمان بی خوابی کمک می کند.

سرطان

کاهو به دلیل آنتی اکسیدان هایی که دارد باعث می شود تا با رادیکال های آزاد موجود در بدن مبارزه کرده و سرطان را از بین ببرد. از آب کاهو می توان برای درمان سرطان پستان و سرطان لوسمی استفاده نمود.

کلسترول و قلب

کاهو به دلیل داشتن ویتامین های آ وسی می تواند در درمان کلسترول بالا و بیماری های قلبی موثر باشد. کاهو با حمله و سکته قلبی مقابله می کند. امگا سه موجود در کاهو باعث می شود تا سلامت قلب بهبود پیدا کند.

سرماخوردگی

ویتامین های موجود در کاهو باعث می شود تا سیستم ایمنی بدن انسان تقویت شده و برای درمان سرماخوردگی و آنفلونزا موثر است.

درمان کم خونی

برای درمان کم خونی می توان از کاهو کمک گرفت چرا که کاهو دارای ویتامین ب ۱۲ می باشد و برای افراد گیاه خوار و خام گیاه خوار بسیار موثر می باشد.

آلزایمر

بیماری آلزایمر از جمله بیماری های قرن می باشد که خیلی از افراد را به خود درگیر کرد است، این امر باعث می شود تا ما به فکر درمان آن باشیم، شما می توانید با مصرف کاهو از بیماری آلزایمر پیشگیری کنید.

بدنسازی

کاهو به عنوان یک سبزی عالی برای ورزش های بدنسازی مفید می باشد چرا که دارای پروتئین بوده و برای عضله سازی بسیار موثر است.

عوارض و مضرات کاهو

کسانی که به مصرف کاهو حساسیت دارند بهتر است از مصرف آن خودداری کنند، ویتامین کا موجود در کاهو باعث می شود تا غلظت خون شما تنظیم شود و به مانند یک داروی وارفارین عمل می کند.

کاهو باعث شدیدتر شدن بیماری پروستات می شود. سعی کنید از مصرف زیاد از حد کاهو پرهیز کنید چرا که باعث کاهش قدرت جنسی و نفخ شکم می شود.