طرز تهیه کرفس پلو با گوشت تکه ای ساده و خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه کرفس پلو

 

یکی از انواع پلوها می باشد که بسیار خوشمزه و خوش رنگ و لعاب است و حتما به یکبار امتحان کردند می ارزد شما می توانید کرفس پلو را همانند دیگر غذاهای ایرانی با مرغ یا گوشت و یا بدون ایناها فقط با کرفس و سبزی آن تهیه کنید. اگر طرفدار کرفس باشید مطمئنا از این غذا خوشتان خواهد آمد ترکیب ادویه ها در این پلوی رنگارنگ بسیار جذاب است. کرفس خواص زیادی همچون رهایی از درد معده، تنظیم فشار خون، رفع بوی بد دهان همچنین دارای اسید فولیک پتاسیم و دیگر ویتامین ها می باشد. امروز در پارسی دی کرفس پلو با گوشت تکه ای را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

گوشت خورشتی گوسفندی۳۰۰ گرم
کرفس۴۰۰ گرم
نعنا و جعفری۱/۲ پیمانه
برنج۴ پیمانه
پیاز۱ عدد
سیر۱ حبه
زعفران دم کرده غلیظبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، دارچین، پاپریکا، زیره و پودر گل سرخبه مقدار لازم

طرز تهیه کرفس پلو با گوشت تکه ای

مرحله اول: تفت دادن  گوشت

ابتدا پیاز را نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک و طلایی شود سپس سیر را رنده کنید و به همراه پیازها تفت دهید در ادامه گوشت خورشتی را به پیاز اضافه کنید و تفت داده تا گوشت تغییر رنگ دهد.

مرحله دوم: پخت گوشت

در ادامه کمی فلفل سیاه و پاپریکا را به همراه یک تکه چوب دارچین داخل گوشت ریخته و به همراه آن ۲ لیوان آب بریزید و ابتدا حرارت را زیاد سپس حرارت کم کنید تا گوشت کاملا پخته شود می توانید برای سرعت بیشتر در کار از زودپز استفاده کنید وقتی گوشت پخته شد کمی نمک اضافه کنید و چوب دارچین را خارج کنید و بگذارید ۱۰ دقیقه دیگر بجوشد و نمک به خورد گوشت برود.

مرحله سوم: آماده سازی سبزی و کرفس

در ادامه کرفس ها را داخل تابه با کمی روغن تفت دهید تا در هنگام پخت شکل خود را حفظ کند سپس نعنا و جعفری را داخل تابه کمی تفت داده تا پخته و تغییر رنگ دهند وقتی گوشت پخته شد کرفس ها را به همراه نعنا جعفری به آن اضافه کنید و در انتها کمی زعفران دم کرده غلیظ اضافه کنید و اجازه دهید تا آب گوشت کاملا کشیده شود.

مرحله چهارم: پخت کرفس پلو

برنج را روی حرارت قرار دهید و زودتر از همیشه آبکش کنید زیرا باید کمی برنج ها دان باشند چون خود کرفس آب دارد و ممکن است باعث شل شدن برنج شود. برنج را آبکش کنید سپس یک لایه برنج ریخته و یک لایه از مواد کرفس پلو و روی آنها پودر گل محمدی و زیره بپاشید همین طور لایه ها را تکرار کنید تا برنج و مواد تمام شود سپس برنج را برای ۴۰ دقیقه دم بگذارید و در انتهای پخت کمی زعفران و کره روی برنج بریزید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کرفس پلو با گوشت تکه ای

  1. می توانید به دلخواه کمی رب به مواد میانی و گوشتی بزنید.
  2. می توانید از گوشت چرخ کرده یا قلقلی استفاده کنید.
  3. افزودن نعنا جعفری برای عطر یبشتر است می توانید آن را حذف کنید.
  4. به دلخواه می توانید در بین لایه ها کمی زرشک تفت داده نیز بریزید.

همچنین ببینید  

از
9
دیدگاه

  • پرستو ۸ ماه پیش

    عزیزم منظورتون از زیره،زیره پلویی هست یا زیره سبز؟

    پاسخ