طرز تهیه فرنچ تست شکلاتی فرانسوی خیلی خوشمزه و راحت با نوتلا

دستور پخت فرنچ تست شکلاتی

طرز تهیه فرنچ تست شکلاتی

 

فرنچ تست شکلاتی یکی از صبحانه های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که برای کشور فرانسه است و به راحتی تهیه می شود. این فرنچ تست را می توانید با نوتلا یا شکلات های صبحانه آماده تهیه کنید و برای بچه ها که طعم و مزه شکلات را دوست دارند و یا بد غذا هستند یک صبحانه مقوی و سالم تهیه کنید. صبحانه یکی از وعده های بسیار مهم در طول روز می باشد که شما می توانید از انواع نان ها و غلات ها و لبنیات استفاده کنید و یک روز پر انرژی را بسازید. شما حتی می توانید این فرنچ تست شکلاتی را به عنوان میان وعده یا عصرانه بچه ها نیز تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه فرنچ تست شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه فرنچ تست شکلاتی

  • نان تست ۱ بسته
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • شیر ۱/۲ پیمانه
  • شکلات صبحانه یا نوتلا به مقدار لازم
  • وانیل ۱ ق چای خوری
  • کره ۲۵ گرم
  • روغن ۱ ق ق غذا خوری
  • پودر قند و دارچین به مقدار لازم

طرز تهیه فرنچ تست شکلاتی فرانسوی خوشمزه و با نوتلا

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید نان تست های که بهتر است حتما تازه باشند را خریداری کنید و روی تخته آشپزی قرار دهید و دور تا دور قهوه ای نان تست را با چاقو تیز بگیرید. می توانید دور قهوه ای نان تست را دور نریزید و بعد از خشک شدن از آن به عنوان پودر سوخاری استفاده کنید.

مرحله دوم: افزودن نوتلا

در ادامه باید روی هر نان تست به دلخواه مقداری نوتلا یا شکلات صبحانه خوب پخش کنید و یک نان تست روی آن قرار دهید. بدین ترتیب در هر اندازه که دوست دارید و نیاز هست این نان تست را به نوتلا آغشته کنید. نان تست را از وسط به طور مثلثی برش بزنید.

مرحله سوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ را به همراه وانیل داخل یک کاسه شکسته و با همزن دستی یا چنگال هم بزنید تا از لختگی خارج شود و بعد شیر را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد به خوبی باهم ترکیب شود و بعد نان تست شکلاتی را داخل این مخلوط بزنید.

مرحله چهارم: سرخ کردن فرنچ تست شکلاتی

داخل تابه مورد نظر باید کره و روغن را بریزید و صبر کنید تا کره ذوب شود و بعد فرنچ تست شکلاتی را داخل تابه قرار دهید و یک طرف آن را سرخ کنید و بعد برگردانید و طرف دیگر را نیز سرخ کنید تا طلایی شود و در انتها به دلخواه داخل مخلوط پودر قند و دارچین بغلطانید و با میوه مورد نظر سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه فرنچ تست شکلاتی خوشمزه و ساده برای صبحانه

  1. اگر حین سرخ کردن مقدار کره کم بود می توانید مجدد اضافه کنید.
  2. می توانید از شکلات های مغزدار نیز استفاده کنید.
  3. برای تزیین می توانید در انتها روی فرنچ تست شکلاتی سس شکلاتی یا کاراملی بریزید و سرو کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه