طرز تهیه پنکیک نوتلا شکلاتی با موز و توت فرنگی برای صبحانه

طرز تهیه پنکیک نوتلا

 

پنکیک ها جزء دسته صبحانه های بسیار راحت هست که شما می توانید با چند قلم مواد در خانه تهیه کنید و یک صبحانه مقوی و پر انرژی برای شروع یک روز می باشد. شما می توانید نوتلا را به صورت لا به لا بین پنکیک قرار دهید و به دلخواه می توانید از میوه های مختلف مانند موز یا توت فرنگی استفاده کنید. این پنکیک به شدن ساده است و شما می توانید مواد را با قاشق غذا خوری اندازه گیری کنید، می توانید پنکیک را به صورت مینی یا بزرگ بدون نیاز به فر تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پنکیک نوتلا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه پنکیک ساده تابه ای

 

مواد لازم

تخم مرغ۲ عدد
شکر۵ ق غذا خوری
وانیلنوک ق چای خوری
روغن یا کره۶ ق غذا خوری
شیر۲ لیوان
آرد۱ و ۳/۴ لیوان
پودر کاکائو۲ ق غذا خوری
بیکینگ پودر۲ ق چای خوری
نوتلا، موز ، توت فرنگیبه مقدار لازم

 

همچنین ببینید: طرز تهیه پنکیک بدون شیر

 

طرز تهیه پنکیک نوتلا

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید و به کمک قاشق غذا خوری یا چای خوری مواد را اندازه گیری کنید. آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را باهم ترکیب کنید و سه بار الک کنید. اگر از کره استفاده می کنید می توانید کره را ذوب کنید.

مرحله دوم: هم زدن مواد

در ادامه باید تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه بریزید با همزن دستی یا چنگال حسابی بزنید تا کرم رنگ شود و حتما بین کار دورگیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ گرفته شود و بعد شیر و روغن را به ترتیب اضافه کنید و با افزودن هر کدام در حد مخلوط شدن مواد هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: افزودن آرد

در ادامه باید مخلوط آرد تهیه شده را روی مواد الک کنید و هم بزنید تا یکدست شود و اگر مواد گلوله شد می توانید از یک صافی رد کنید و از یک تابه نچسب استفاده کنید و اصلا نیازی به چرب کردن ندارد ولی می توانید کمی با فرچه روغن یا کره بزنید ولی زیاد زدن روغن یا کره باعث تیره شدن پنکیک می شود.

مرحله چهارم: تهیه پنکیک نوتلا

در ادامه با کمک ملاقه از مواد بردارید داخل تابه بریزید و درب تابه را قرار دهید و بگذارید روی پنکیک حباب بزند و بعد برگردانید و برای ۲ دقیقه دیگر زمان دهید و بعد روی هر پنکیک نوتلا و موز یا توت فرنگی بزنید و روی هم قرار دهید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه پنکیک شکلاتی

 

فوت و فن های دستور پخت پنکیک نوتلا

  1. می توانید وقتی پنکیک خودش را گرفت کیم نوتلا بزنید و مجدد از مواد پنکیک تا به صورت مغزدار شود.
  2. ضخامت پنکیک به خود شما بستگی دارد و می توانید کم و زیاد بریزید.
  3. می توانید بجای نوتلا از شکلات استفاده کنید.
  4. وقتی آرد و بیکینگ پودر را اضافه کردید زیاد هم نزنید زیرا گلوتن بیشتر در مایه پنکیک مخلوط می شود باعث سفتی و گاهی خمیر می شود.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه پنکیک موز

از
1
دیدگاه