طرز تهیه مافین گوشت و قارچ با پنیر فینگرفود خانگی لذیذ و خوشمزه

مافین گوشت

 

یکی از مافین های غذایی می باشد که بسیار خوشمزه و متفاوت با دیگر مافین ها می باشد و می توانید به راحتی در قالب مافین و کسپول کاغذی تهیه کنید. مافین گوشت همان طور که مشخص است از گوشت چرخ کرده به همراه سبزیجات و پنیر پیتزا تهیه شده است و در فر پخته می شود. برای تهیه این غذایی خمیری که می تواند گزینه خوبی برای شام یا نهار و یا فینگرفودهای خود در جشن ها باشد باید از قالب مافین استفاده کنید. این قالب در اندازه های مختلف در بازار وجود دارد و بسته به اینکه قرار است در فر یا سولاردم یا مایکروفر خود استفاده کنید سایز متناسب را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه مافین گوشت و قارچ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۳ عدد
کره۱۵۰ گرم
روغن مایع۲ ق غذا خوری
ماست۱/۲ پیمانه
آرد۱.۵ پیمانه
شکر۱ ق غذا خوری
بیکینگ پودر۱ ق غذا خوری
زردچوبه و نمک۱ ق چای خوری

مواد لازم برای مواد میانی

گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
قارچ۱۰ عدد
سوسیس۱ عدد
پنیر پیتزابه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه مافین گوشت و قارچ فینگرفود خانگی

مرحله اول: هم زدن کره

کره نرم شده در دمای محیط را با نمک و زردچوبه و شکر گفته شده داخل کاسه ریخته و با همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ و کمی حجیم شود. در طول هم زدن کره حتما از یک کاردک یا لیسک استفاده کنید و خوب ظرف را دور گیری کنید تا تمام کره هم بخورد و از خامی خارج شود.

مرحله دوم: تهیه خمیر مافین

در ادامه تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید و بعد از افزودن هر کدام ۱ دقیقه هم بزنید. آرد را به همراه بیکینگ پودر مخلوط و سه بار الک کنید. حالا مخلوط آرد را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید. خمیر مافین آماده شده است باید مواد میانی را تهیه کنید.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی مافین

برای مواد میانی پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی روغن تفت دهید تا سبک شود. گوشت را افزوده و به آن ادویه ها و نمک را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا گوشت تغییر رنگ دهد. قارچ های پوست گرفنه و فلفل دلمه خرد شده و سوسیس نگینی شده را نیز افزوده و تفت دهید.

مرحله چهارم: پخت مافین گوشت و قارچ

مواد میانی را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شود. مواد میانی را به همراه پنیر رنده شده به مایه مافین اضافه کنید و هم بزنید. حالا قالب مافین را با روغن جدا کننده چرب کنید و کپسول کاغذی قرار دهید. با اسکوپ از مواد داخل هر خانه مافین به اندازه ۲/۳ بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۵ دقیقه در دمای ۱۷۵ درجه بگذارید تا پخته شود.نوش جان

فوت و فن های دستور پخت مافین گوشت و قارچ لذیذ و خوشمزه

  1. برای فرهای برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
  2. می توانید به دلخواه از گوشت مرغ چرخ شده استفاده کنید.
  3. می توانید به مواد میانی سیب زمینی نیز اضافه کنید.
  4. افزودن سوسیس دلخواه و قابل حذف است.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه