خواص زردآلو برای پوست و مو

خاصیت های زردالو برای سلامت پوست و تقویت موی سر

خواص زردآلو

زردآلو چه خواصی دارد؟

زردآلو یک میوه خوشمزه می باشد که برای سلامت پوست و مو واقعا مفید است.

این میوه متعلق به خانواده گلسرخیان می باشد. نام این میوه از کشور ارمنستان گرفته شده است و بومی همین منطقه می باشد.

زردآلو یک میوه گوشتی و خوش طعم می باشد که دارای پوستی نازک است. طعم و مزه زردآلو چیزی بین آلو و هلو می باشد.

در ادامه می خواهیم در مورد فواید بی نظیر این میوه عالی برای شما مطالبی را قرار دهیم.

زردآلو یک میوه ای پرکاربرد محسوب می شود که به شیوه های مختلف قابل استفاده می باشد. شما می توانید زردآلو را به صورت خام میل کنید یا آن را به صورت مربا در بیاورید. این میوه دارای خواص زیادی برای سلامت بدن می باشد.

ارزش غذایی زردآلو

زردآلو به دلیل داشتن فواید زیاد برای پوست و مو و همچنین سلامت بدن به یکی از میوه های پرطرفدار تبدیل شده است. این میوه سرشار از بتا کاروتن، ویتامین آ، سی، ای و کا می باشد. همچنین دارای مواد معدنی نظیر آهن، پتاسیم، منگنز، منیزیم و فسفر می باشد. زردآلو دارای آنتی اکسیدان فراوان بوده و فیبر زیادی دارد.

خواص زردآلو برای سلامتی

با سرطان مبارزه می کند

زردآلو یک منبع عالی از آنتی اکسیدان محسوب می شود. رادیکال های آزاد به دلایل مختلف در شرایط محیطی بدن ایجاد می شوند و با رشد بی رویه خود باعث می شوند تا بدن دچار مشکل شده و بیماری های مختلفی نظیر سرطان به سراغ انسان بیاید. برای محافظت از بدن خود در برابر بیماری های مختلف بهتر است زردآلو مصرف کنید. زردآلو دارای ترکیباتی است که به نام ب۱۷ معروف است که به درمان بیماری سرطان کمک می کند. این میوه دارای مقدار زیادی از ویتامین آ و سی می باشد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر انواع بیماری هاست.

سلامت چشم را بهبود می دهد

مواد غذایی که سرشار از ویتامین سی و آ می باشند برای چشم مفید هستند. این میوه باعث کمک به سلامت چشم و بینایی می شود. رادیکال های آزاد در بدن باعث ایجاد آب مروارید شده که با خوردن زردآلو که غنی از کاروتنوئید و بتاکاروتن هست با این بیماری مقابله می کند. این میوه شامل آنتی اکسیدانی است که به نام زاگزانتین می باشد که برای قوه بینایی ضروری است.

یبوست را از بین می برد

زردآلو دارای مقادیر زیادی از پکتین است که نوعی فیبر محسوب شده و برای رفع یبوست به کار می رود. کسانی که سندرم روده تحریک پذیر دارند بهتر است از این میوه استفاده کنند چرا که فیبر باعث می شود تا حجم مدفوع شما زیاد شده و حرکات روده تنظیم شود. پس با این حساب این میوه برای روده بسیار ضروری است.

سلامت استخوان ها را ارتقاء می دهد

زردآلو دارای مواد مغذی می باشد که می تواند باعث رشد کامل استخوان های بدن انسان شود. خوردن زردآلو به رشد و توسعه استخوان ها کمک می کند. این میوه از بروز بیماری های مختلف نظیر پوکی استخوان جلوگیری می کند.

زردآلو دارای خواص ضدالتهابی نیز می باشد که برای کاهش درد التهاب مفاصل و نقرس مفید است.

سطح مایعات بدن را متعادل می کند

زردآلو دارای پتاسیم زیادی است که به حفظ مایعات موجود در بدن کمک می کند. تعادل مایع در بدن سطح مناسب انرژی روزانه شما را تامین می کند و برای فعالیت های روزانه توصیه شده است.

گوش درد را درمان می کند

طبق تحقیقات انجام شده مصرف روغن زردآلو برای درمان درد گوش مفید است. شما می توانید چند قطره روغن زردآلو را داخل گوش آسیب دیده ریخته تا درد شما آرام شود.

تب را پایین می آورد

گفته می شود که آب زردآلو برای کاهش تب موثر است. به دلیل اینکه زردآلو دارای خواص آرام بخش و ضدالتهابی است و بر روی درجه حرارت کلی بدن موثر است. شما می توانید با ترکیب کردن آب زردآلو با آب یک معجون عالی تهیه کنید. یک قاشق عسل به این معجون اضافه کنید و ترکیب حاصل شده را روزی دوبار میل کنید تا تب کاهش پیدا کند.

سلامت قلب را بهبود می دهد

زردآلو منبع غنی از ویتامین سی می باشد که برای حفظ سلامت قلب مفید است. کسانی که ویتامین سی زیادی در طول روز مصرف می کنند کمتر در معرض بیماری های قلبی عروقی قرار می گیرند. زردآلو دارای فیبر زیادی برای بدن می باشد که کلسترول اضافی بدن را از طریق شریان ها دفع می کند، همین موضوع باعث کاهش فشار قلب می شود. پتاسیم موجود در زردآلو با فشار خون مبارزه کرده و باعث تنظیم فشار خون می شود.

کم خونی را درمان می کند

زردآلو دارای مقادیر زیادی از آهن است، آهن دارای یک ماده مهمی به نام هموگلوبین است؛ زردآلو همچنین دارای مس نیز می باشد؛ مس باعث جذب بهتر آهن می شود. کسانی که دچار کم خونی هستند می توانند از این میوه استفاده کنند.

به فرآیند کاهش وزن کمک می کند

این میوه کم کالری بوده و یک منبع عالی برای رژیم غذایی شما محسوب می شود. شما می توانید صد گرم زردآلو را که حاوی ۴۵ کالری می باشد در طول روز مصرف کنید. زردآلو معده را به مدت طولانی پر نگه می داند و باعث بهبود دستگاه گوارش می شود.

به سلامت دستگاه تنفس کمک می کند

محققان معتقدند که روغن زردآلو طبع ضد آسمی دارد. بنابراین می توان زردآلو را برای پیشگیری و درمان بیماری های تنفسی به کار برد.

روغن این میوه خلط آور است و همچنین باعث تحریک تنفس شده و به کاهش فشار سیستم تنفسی کمک می کند.

این میوه همچنین قادر است از حملات آسم جلوگیری کند.

برای زنان باردار مفید است

زردآلو یک میوه بسیار عالی برای زنان باردار توصیه شده است. به دلیل اینکه زردآلو حاوی مواد مغذی است و به رشد و تکامل جنین کمک بسزایی می کند. توصیه شده است که زنان باردار علاوه بر خوردن زردآلو از زردآلوی خشک نیز استفاده کنند آن هم به دلیل اینکه آهن فراوانی دارد. آهن باعث گردش خون بهتر در بدن می شود و مانع از کم خونی مادر و فرزند می شود.

سلامت دستگاه گوارش را تقویت می کند

فیبر موجود در زردآلو باعث حرکات مناسب روده می شود، فیبر به افزایش حجم مدفوع اضافه می کند. فیبر می تواند اسیدهای چرب را به خوبی تجزیه کند و همین موضوع باعث می شود تا فرآیند هضم به خوبی انجام شود. اگر مشکلات گوارشی دارید از خوردن زردآلو غافل نشوید.

می‌تواند به درمان دیابت کمک کند

زردآلو دارای کالری و کربوهیدرات کمی می باشد و این میوه برای افرادی که درگیر بیماری دیابت هستند مفید است. زردآلو باعث تنظیم سطح قند خون می شود.

با التهاب مبارزه می کند

علاوه بر خود میوه، هسته میوه زردآلو نیز بسیار مفید است. تحقیقات صورت گرفته بر روی حیوانات نشان می دهد که روغن هسته ی زردآلو بدن را در برابر کولیت زخمی، که یک بیماری مختص روده است محافظت می کند. بر طبق تحقیقات انجام شده روغن هسته ی زردآلو باعث کاهش دردهای التهابی نیز می شود.

از آسیب به کبد جلوگیری می کند

زردآلو می تواند از آسیب رسیدن به کبد جلوگیری کند. تجمع چربی در کبد یکی از بیماری هایی است که با مصرف زردآلو کم می شود. زردآلو می تواند به بازسازی کبد کمک کند که این موضوع بسیار برای سلامت بدن مهم است.

زردآلو سرشار از پتاسیم است

میوه هایی که دارای پتاسیم زیاد دارند برای فشار خون مفید هستند، زردآلو از جمله این میوه ها می باشد. زمانی که پتاسیم با سدیم ترکیب شود، باعث تنظیم سطح آب درون بین سلول ها می شود. کسانی که فشار خون دارند بهتر است زردآلو را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

کمبود پتاسیم برای بدن انسان خطرناک است چون باعث ایجاد فشار خون می شود و فشار خون بالا حملات قلبی را به دنبال دارد.

ارتباط بهتری بین مغز و قلب ایجاد می کند

برای اینکه سلول ها دارای عملکرد صحیح باشند بهتر است تعادل سطح الکترولیت آنها حفظ شود. برای انتقال آهن و انتقال های عصبی به الکترولیت نیاز است. این میوه دارای سطح مناسبی از پتاسیم بوده و مقداری نیز سدیم دارد. این مواد برای ارتباط بهتر بین مغز و قلب ضروری است.

خواص زردآلو برای پوست

اسکراب زردآلو

یکی از محبوب ترین و بهترین محصولاتی که برای مراقبت از پوست استفاده می شود اسکراب زردآلو می باشد. هسته ی زردآلو له شده در اسکراب استفاده می شود و این کار باعث خلاص شدن پوست از شر سلول های مرده می شود. با این روش شما می توانید به بازسازی پوست خود کمک کنید.

آکنه را از بین می برد

آکنه یا جوش در پوست باعث می شود تا شما زیبایی خود را از دست بدهید. خواص ضدالتهابی موجود در روغن این میوه به درمان آکنه و قرمزی پوست کمک می کند. کسانی که بیماری آکنه دارند حتما از روغن زردآلو کمک بگیرند.

برای پوست های حساس مفید است

روغن هسته این میوه برای کسانی که دارای پوست های حساس هستند بسیار مفید است. روغن هسته ی زردآلو برای استفاده محصولات کودک نیز استفاده می شود.

روغن زردآلو برای استفاده در ماساژ عالی است

از روغن هسته زردآلو برای ماساژ بدن و پوست استفاده می شود، این روغن برای آروماتراپی بسیار استفاده می شود. اگر شما دارای پوست حساسی هستید قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

پوست را مرطوب می کند

روغن هسته زردآلو باعث آبرسانی ویژه به پوست می شود و اینگونه باعث مرطوب شدن طبیعی پوست شما می شود. این روغن دارای میزان زیادی از اسید لینولئیک است که باعث حفظ تعادل رطوبت در پوست انسان می شود.

پدیدار شدن نشانه های پیری را به تاخیر می اندازد

اگر به صورت منظم از زردآلو استفاده کنید، باعث می شود تا پوست انعطاف پذیری داشته باشید. ویتامین ای موجود در این میوه باعث می شود تا علائم پیری در شما به تاخیر بیفتد. این میوه باعث سفت شدن پوست صورت می شود. از روغن هسته زردآلو به عنوان ماسک نیز استفاده می شود.

آسیب های پوستی را رفع می کند

این میوه به دلیل داشتن ویتامین آ از آسیب رسیدن به پوست جلوگیری می کند. زردآلو دارای خواص ضد التهابی برای پوست می باشد و باعث از بین بردن آکنه و خشکی پوست می شود.

خواص زردآلو برای موها

روغن هسته ی زردآلو سلامت موها را ارتقاء می دهد

خیلی اوقات تبلیغات زیادی در مورد محصولات مراقبت از مو دیده اید که تاثیر آنچنانی بر روی سلامت موهای شما ندارند، اما ما به شما خواهیم گفت که به جای استفاده از محصولات مضر و شیمیایی می توانید برای سلامت موهای خود از روغن هسته ی زردآلو استفاده کنید تا سلامتی موهای خود را بدست بیاورید.

یک نرم‌کننده ی طبیعی برای مو است

حتما از نرم کننده های شیمیایی استفاده می کنید، مصرف منظم زردآلو باعث شگفتی بر روی موهای شما می شود. زردآلو باعث افزایش تولید سبوم در پوست سر شما می شود و این موضوع باعث نرم شدن موهای شما شده، مصرف این میوه باعث می شود تا شما موهای صاف و حالت پذیری داشته باشید. شما می توانید از هسته ی روغن زردآلو استفاده کنید تا موهای ریز خود را کنترل کنید.

پوست سر را مرطوب می کند

استفاده از روغن زردآلو باعث می شود تا موی شما براق و نرم شود. پوست سر خود را می توانید با روغن زردآلو ماساژ دهید تا باعث تقویت ریشه مو شود. فولیکول های موجود در این روغن باعث می شود تا رشد موهای شما افزایش پیدا کند.

شوره‌ی سر را از بین می‌برد

اگر از شوره رنج می برید، بهتر است برای از بین بردن شوره سر خود از روغن هسته ی زردآلو استفاده کنید، این روغن برای درمان اختلالات دیگر پوستی نظیر اگزما و پسوریازیس نیز موثر است.

خواص زردآلو خشک شده

علاوه بر خوردن زردآلو به صورت تازه و خام می توانید از زردآلو خشک شده که دارای فواید زیادی است استفاده کنید. زردآلو ی خشک شده ماندگاری بیشتری نسبت به میوه اصلی آن دارد و به صورت میان وعده مصرف می شود.

زردآلوی خشک شده آهن فراوانی دارد

باید به جرات بگوییم که زردآلوی خشک شده دارای آهن بیشتری نسبت به زردآلوی تازه دارد. نوع آهن زردآلوی خشک غیرهمی می باشد. زردآلو را می توان با همراه ویتامین سی مصرف نمود چرا که باعث جذب بیشتر آهن در بدن می شود.

زردآلوی خشک آنتی اکسیدان فراوانی دارد

همانطور که گفته شده زردآلو دارای مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان می باشد که زردآلوی خشک مقادیر بیشتری از آنتی اکسیدان را در خود جای داده است.

زردآلوی خشک ملین است

زردآلوی خشک به عنوان یک داروی ملین کننده طبیعی برای دفع مواد زائد بدن می باشد. مصرف زردآلوی خشک باعث می شود تا محیط گوارش شما قلیایی شده و هضم راحت تر شود.