طرز تهیه دو روش مارمالاد زردآلو خوشمزه با ژلاتین و بدون ژلاتین

طرز تهیه مارمالاد زردآلو

 

یکی از خوشمزه های فصل تابستان است که همزمان با رسیدن زردآلو می توانید این مارمالاد خوشمزه را تهیه کنید. مارمالاد در واقع مربای پوره شده می باشد که هم برای صبحانه مناسب است و هم برای شیرینی و انواع کیک ها کاربرد دارد. سعی کنید برای تهیه این مارمالاد از زردآلوهای شیرین و با کیفیت استفاده کنید این مارمالاد هم از نظر ظاهری زیبا می باشد و هم بسیار خوشمزه و مغذی است و از خواص خوب زردآلو بهره مند است خواصی همچون جلوگیری از آسیب به کبد، محافظت از قلب، کمک به کاهش وزن و افزایش سوخت و ساز بدن، افزایش سلامت استخوان ها و … را دارا می باشد. امروز در پارسی دی مارمالاد زردآلو با ژلاتین و بدون ژلاتین را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

زردآلو۱ کیلوگرم
شکر۸۰۰ گرم
آبلیمو۱ ق مربا خوری
زعفرانبه مقدار لازم
ژلاتین یا نشاسته ذرت۱ ق مربا خوری

طرز تهیه مارمالاد زردآلو با ژلاتین و بدون ژلاتین

مرحله اول: آماده سازی زردآلو

ابتدا زرد آلو ها را خوب بشورید و از وسط به دو نیم کنید سپس هتسه زردآلو را خارج کرده و زرد آلو ها را به کمک غذاساز و یا گوشتکوب برقی میکس و پوره کنید می توانید هسته زردآلو را بشورید بعد از خشک شدن بشکنید و میل کنید.

مرحله دوم: افزودن شکر

زردآلو پوره شده را داخل قابلمه مورد نظر ریخته و لا به لای آن شکر بریزید و برای چند ساعت داخل یخچال قرار دهید تا شکر ذوب شود و آب بیاندازد سپس از یخچال خارج کنید و کمی هم بزنید تا شکر خوب حل شود.

مرحله سوم: پخت مارمالاد زردآلو

در ادامه قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاد کف روی مارمالاد را حتما بگیرید تا در نهایت مربایی با کیفیت داشته باشید از زمانی که مارمالاد شروع به جوشیدن می کند زمان بگیرید باید حدود ۲۰ الی ۳۰ روی حرارت بماند.

مرحله چهارم: تهیه مارمالاد زردآلو خانگی

در ادامه وقتی مارمالاد غلیظ شد برای خوش رنگ شدن آن کمی زعفران دم کرده غلیظ را ریخته و هم بزنید ژلاتین را با کمی آب سرد حل کنید و به مارمالاد اضافه کنید و در انتها برای کپک نزدن مارمالاد کمی آبلیمو بریزید و از روی حرارت بردارید و بگذاردی تا کمی خنک شود سپس در شیشه های تمیز و عاری از هرگونه چربی ریخته و دربش را محکم کنید سپس داخل یخچال نگهداری کتید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه مارمالاد زردآلو خوشمزه با ژلاتین

  1. شما می توانید بجای افزودن ژلاتین کمی نشاسته ذرت را داخل آب حل کنید و داخل مارمالاد بریزید.
  2. میزان افزودن شکر متغیر است زیرا بسته به شیرینی و ترشی زردآلو ممکن است کم و زیاد شود.
  3. افزودن آبلیمو باعث استفاده طولانی مدت می شود اگر به مقدار کم تهیه کردید و زود مصرف می کنید قابل حذف است.
  4. اگر برای مصرف طولانی مدت می خواهید داخل فریزر نگهداری کنید.

همچنین ببینید  

از
8
دیدگاه