طرز تهیه پاپ کیک یا پاپس کیک شکلاتی خوشمزه و آسان با خامه

طرز تهیه پاپ کیک

 

کیک پاپ یا پاپ کیک که به آن پاپس کیک نیز گفته می شود نوعی کیک است که پس از تهیه به سیخ های چوبی زده می شود و با انواع شکلات های رنگی و ترافل های مختلف تزئین می شود و می تواند گزینه بسیار مناسبی برای تولدها و شب یلدا و دورهمی باشد زیرا به دلخواه با توجه به مناسبت های خود می توانید آن را تزئین کنید این پاپ کیک ها نیازی به پخت ندارد و با کمک یک کیک ساده حاضری تهیه می شود شما به دلخواه می توانید از طعم های مختلف کیک استفاده کنید یا می توانید خود در منزل یک کیک ساده تهیه کنید و پاپ کیک را تهیه کنید سپس به سیخ های چوبی بزنید و برای مراسمات خود استفاده کنید. امروز در پارسی دی کیک پاپ شکلاتی با خامه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

کیک پودر شده۲ پیمانه
شکلات تخته ای۱۰۰ گرم
خامه صبحانه۱ بسته
پودر نارگیل۱/۳ پیمانه
سیخ یا نیبه تعداد لازم
ترافل رنگیبه مقدار لازم

طرز تهیه پاپ کیک یا پاپس کیک مرحله به مرحله

مرحله اول: آماده سازی کیک

ابتدا باید یک کیک ساده کاکائویی را از بیرون تهیه کنید و یا خود در منزل بپزید سپس کیک را با کمک دست یا میکسر پودر کنید به طوری که دانه درشت داخل کیک نباشد.

مرحله دوم: افزودن خامه و نارگیل

پودر نارگیل را اضافه کنید و شروع کنید به تدریج به اضافه کردن خامه و خوب مواد را هم بزنید وقتی مواد را در دست گلوله می کنید به راحتی شکل می گیرید و گلوله های بدون ترکی داشتید یعنی کافی می باشد بسته به نوع کیک شما بستگی دارد بیشتر یا کمتر خامه استفاده شود.

مرحله سوم: استراحت در یخچال

از مواد با کمک اسکوپ یا پیمانه بردارید و در دست خوب آنها را گرد کنید سپس داخل یک سینی با فاصله از هم قرار دهید سپس کیک ها را ۲ الی ۳ ساعت داخل یخچال بگذارید تا وقتی شکلات را روی آنها می ریزید به دلیل خنک بود سریع بسته شود.

مرحله چهارم: تهیه پاپ کیک

شکلات تخته ای مورد نظر که در رنگ مختلف می تواند باشد به روش بن ماری ذوب کنید یعنی روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار دهید تا ذوب شود یا می توانید ۱ دقیقه در ماکروفر قرار دهید سپس توپ های خنک شده ها را داخل شکلات بزنید و به سیخ چوبی بزنید سپس توپک ها را در یک اسفنج فیکس کنید تا شکلات اضافی آنها بچکد و همان طور که شکلات در حال گرفتن است ترافل های خود را روی آن بریزید و تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه پاپ کیک 

  1. پاپ کیک تا ۱ هفته در یخچال قابل نگهداری می باشند.
  2. سینی که کیک پاپ را روی آن قرار می دهید نیازی به کاغذ روغنی ندارد.
  3. وقتی شکلات سفت شد می توانید سرو کنید و یا می توانید داخل کپسول های کاغذی قرار دهید.
  4. می توانید از ترکیب خامه و کرمفیل شیر استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه