طرز تهیه اسکندر کباب خانگی خوشمزه با گوشت به روش ترکیه ای

طرز تهیه اسکندر کباب

 

یکی از انواع کباب ها می باشد که مخصوص کشور ترکیه می باشد این غذا مانند میرزا قاسمی خودمان نام آشپز را برای غذا انتخاب کردند این آشپز که اسکندر افندی نام داشته در اواخر قرن نوزدهم در بورسا زندگی می کرده است این غذا دارای علامت تجاری می باشد و در بیشتر کشورها دارای رستوران های زنجیره ای هستند و در اصل از گوشت گوسفندی و راسته تهیه می شود و مانند دونر کباب است گوشت ها را بعد از پختن به همراه فلفل و ماست و نان پیتا سرو می کنند. اسکندر کباب یکی از غذاهای معروف در استانبول است. امروز در پارسی دی اسکندر کباب بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

فیله گوساله۹۰۰ گرم
پیاز بزرگ۲ عدد
روغن زیتون۵ ق غذا خوری
مرزنجوش خشک۲ ق چای خوری
پودر فلفل قرمز۲ ق چای خوری
رب گوجه فرنگی۳ ق غذاخوری
گوجه فرنگی۳ عدد
فلفل دلمه ای۳ عدد
نان باگت۶ عدد
ماست چکیده ساده  ۵۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه اسکندر کباب رستورانی

مرحله اول:آماده سازی

بهتر است برای تهیه اسکندر کباب حداقل به مدت ۲۴ ساعت کباب ها داخل مواد مرینت باشد برای این کار ابتدا پیاز را با غذاساز یا رنده ریز بزنید و با کمک یک صافی آب پیاز را بگیرید و تفاله های پیاز را دور بریزید.

مرحله دوم: آماده سازی گوشت

گوشت را به صورت ورقه های باریک (۳ برابر بیف استراگانف) ببرید. ورقه ها را با بیفتک کوب بزنید و تا جایی که ممکن است نازک کنید و به صورت مستطیل های تقریبا ۴ سانت در ۵ سانت کنید. سپس آب پیاز را با فلفل قرمز و مرزنجوش و روغن زیتون و نمک و فلفل سیاه داخل یک کاسه ریخته و مخلوط کنید و گوشت های خرد شده را داخل کاسه قرار دهید و روی کاسه را با سلفون بپوشانید و برای ۲۴ ساعت داخل یخچال استراحت دهید.

مرحله سوم: تهیه سس

بعد از گذشت این زمان از مرینت کردن گوشت فر را روشن کنید و در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا گرم شود. برای تهیه سس کمی روغن زیتون داخل تابه ریخته و رب گوجه را اضافه کنید و کمی که تفت خورد ۲ پیمانه آب اضافه کنید و بگذارید صبر کنید ابتدا به جوش بیاد سپس حرارت را کم کنید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه مواد غلیظ شود.

مرحله چهارم: تهیه اسکندر کباب

در این فاصله تا آماده شدن سس نان ها را بریده و روی سینی فر بگذارید تا گرم و برشته شوند در حین پخت نان ها را برگردانید تا هر دو طرف نان ها طلایی شوند. کمی روغن زیتون کف تابه ریخته و ورقه های گوشت را روی شعله زیاد قرار دهید برای هر طرف حدود ۳ دقیقه کافی است مراقب باشید بیش از حد گوشت ها را سرخ نکنید در گوشه تابه گوجه فرنگی و فلفل دلمه را کباب کنید. وقتی همه چیز آماده شد اسکندر کباب را در بشقاب بزرگ یا دیس بچینید و اول از همه نان های گرم شده را در گوشه بشقاب قرار داده و فلفل و گوجه کبابی را نیز در گوشه دیگر قرار دهید. در گوشه دیگر ظرف ماست چکیده را ریخته و روی ماست را با زعفران تزئین می کنیم به همین راحتی اسکندر کباب ما حاضر شد. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت اسکندر کباب ترکیه

  1. به دلخواه کمی کره ذوب شده در انتها روی گوشت بریزید.
  2. رسپی اصلی با نان پیتا می باشد که در صورت دسترسی نان باگت را حذف کنید.
  3. کمی نمک و فلفل قرمز به سس می توانید اضافه کنید.
  4. به دلخواه در مواد مرینت سیر رنده شده نیز می توانید بریزید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه