طرز تهیه لول کباب (دولی کباب) تهرانی با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه لول کباب

 

کباب ها انواع و اقسام مختلفی دارند و شما می توانید در طعم ها و مزه های مختلف کباب را تهیه کنید. اما این کباب به دلیل شکل لوله ای که دارد به این اسم مشهور شده و امروزه در بیشتر رستوران های سنتی تهران امروزه تهیه می شود. دول کباب های تهران یکی از قدیمی ترین و پر طرفدار ترین کباب های سنتی ایرانی می باشد و شما می توانید با کره و گوجه و ادویه و پیاز و سبزی یک کباب فوق العاده خوشمزه تهیه کنید. اما امروز در پارسی دی طرز تهیه لول کباب تهرانی را به شما آموزش خواهیم داد پس همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه کباب تابه ای مجلسی و ساده

 

مواد لازم

گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
گوجه فرنگی۳ عدد
زعفران دم کرده۳ ق غذا خوری
لیموترش۱ عدد
پیاز۱ عدد بزرگ
پیاز و جعفریبه مقدار لازم
نمک و سماق۱ ق چای خوری
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبهبه مقدار لازم

 

همچنین ببینید: طرز تهیه کباب کوبیده خانگی ساده

 

طرز تهیه لول کباب

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

برای تهیه لول کباب خوشمزه در ابتدای کار گوشت چرخ کرده را به همراه زعفران دم کرده، فلفل قرمز، فلفل سیاه، زردچوبه، نمک و سماق درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده کنید. حالا پیاز رنده شده را از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش گرفته شود و به کاسه می افزاییم، سپس به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه از مواد گوشتی به اندازه یک نارنگی جدا کنید.

مرحله دوم: سرخ کردن

در این مرحله مواد گوشتی را به صورت لوله فرم داده و کنار قرار دهید، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع به آن اضافه کنید. حالا لول کباب ها را درون تابه بچینید و کاملا سرخ کنید.

مرحله سوم:

در ادامه پیاز جعفری را به همراه مقداری نمک و آب لیمو ترش تازه مخلوز کرده و کنار قرار دهید. حالا پوست گوجه فرنگی ها را جدا کرده و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس لول کباب های سرخ شده را از تابه خارج کرده و آن ها را اضافه کنید. در این مرحله مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا گوجه فرنگی ها کاملا پخته و له شوند.

مرحله چهارم: تهیه لول کباب

حالا نان های لواش را به سس گوجه فرنگی آغشته کرده و یک لول کباب به همراه مقداری پیاز جعفری روی آن می گذاریم. حالا مقداری از سس گوجه فرنگی روی نان ریخته و نان را قاضی می کنیم، سپس به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند. در ادامه لول کباب ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه ترشی شور و دوغ سرو کنید. نوش جان.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه تاس کباب ساده با گوشت

 

فوت و فن های دستور پخت لول کباب

  1. بعد از اینکه لول کردیید حتمایک ساعت استراحت دهید تا کباب خودش را بگیرد.
  2. خوب ورز دهید هر چه بیشتر ورز دهید گوشت را، انسجام گوشت عالی می شود.
  3. حتما موقع سرو کره بزنید که خوشمزگیش به همین کره می باشد.
  4. چاشنی کباب پیاز و جعفری و سماق می باشد.

 

همچنین بینید: طرز تهیه کباب برگ رستورانی

از
2
دیدگاه