طرز تهیه مرغ هندی تند، خوشمزه و مجلسی با ماست

طرز تهیه مرغ هندی

 

یکی از غذاهای بسیار خوشمزه است که همان طور که از نامش پیداست برای کشور هند می باشد ولی در بیشتر مناطق خاورمیانه تهیه می شود و مانند همه غذاهای هندی بسیار خوش عطر و بو و پر ادویه می باشد. مرغ هندی را می توانید با ماست یا پودر نارگیل یا خامه تهیه کنید و از انواع ادویه ها برای مزه دار کردن این غذا استفاده کنید شما می توانید بنا به ذائقه خود میزان فلفل قرمز را در این خورش کم یا زیاد کنید این غذا به عنوان یک وعده اصلی می باشد و می توانید به همراه نان یا برنج میل کنید. امروز در پارسی دی مرغ هندی مجلسی با ماست را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سینه مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۵ حبه
پودر نارگیل۱/۲ پیمانه
ماست۱ پیمانه
رب۱ ق غذا خوری
فلفل قرمز، میخک، زردچوبه، دارچین، هل، زنجبیل۱ ق چای خوری

طرز تهیه مرغ هندی مجلسی با ماست

مرحله اول: تفت دادن پیاز

ابتدا سینه مرغ را فیله می کنیم و استخوان آن را جدا کرده سپس سینه مرغ را به قطعات کوچک تر خرد کنید و بشورید. پیاز را نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی روغن خوب تفت دهید تا سبک شود.

مرحله دوم: تفت دادن مرغ

در ادامه سیر رنده شده را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا وقتی بوی سیر بلند شد پودر نارگیل را اضافه کنید و هم بزنید سپس در ادامه تکه ها مرغ را اضافه کنید و کمی تفت داده تا مرغ تغییر رنگ دهد.

مرحله سوم: افزودن ماست و رب

ماست را اضافه کنید و هم بزنید سپس رب را افزوده و با تکه های مرغ خوب هم بزنید تا رب باز شود سپس تمام ادویه ها را افزوده و خوب هم بزنید سپس مقداری آب بریزید.

مرحله چهارم: پخت مرغ هندی با ماست

وقتی آب اضافه کردید درب قابلمه یا تابه را نیمه باز بگذارید و اجازه دهید سس غلیظ و سینه مرغ پخته شود نمک را افزوده و سپس به همراه برنح و به دلخواه کمی سیب زمینی سرخ کرده این مرغ هندی بسیار خوشمزه را سرو می کنیم.نوش جان

فوت و فن های دستور پخت مرغ هندی با نارگیل

  1. رب در این غذا قابل حذف است.
  2. می توانید از زنجبیل تازه استفاده کنید.
  3. به دلخواه از سینه یا ران مرغ با استخوان نیز می توانید استفاده کنید.
  4. میزان افزودن فلفل قرمز به ذائقه شما بستگی دارد.
  5. به دلخواه برای طعم بهتر از کمی آبلیمو تازه استفاده کنید حتما در انتهای پخت بریزید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه