طرز تهیه املت هندی تند و خوشمزه با بیکن و پنیر پیتزا

طرز تهیه املت هندی

 

املت ماسالا یکی از خوشمزه ترین ها در جنوب هند می باشد که بسیار خوشمزه و هیجان انگیز است و مانند دیگر غذاهای هندی پر ادویه و جذاب است این غذا به مواد خاصی نیاز ندارد و به راحتی تهیه می شود و ماده اصلی آن از تخم مرغ و فلفل و ادویه های مخصوص هر منطقه در هند می باشد. املت ها همیشه گرینه های بسیار مناسب برای وعده صبحانه هستند زیرا انرژی لازم در طول روز را به بدن می دهند. شما می توانید به املت هندی بیکن یا سوسیس دلخواه خود را اضافه کنید این غذا سرشار از آنتی اکسیدان است و اگر مشکل معده دارید در ریختن فلفل های تند دقت کنید. امروز در پارسی دی املت هندی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۳ عدد
کره۳ ق غذا خوری
فلفل دلمه قرمز۱ عدد
فلفل سبز تند۱ عدد
پیاز۱ عدد کوچک
پیازچه۲ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
گشنیز۱ مشت
بیکنچند ورق
پنیر پیتزا یا موزارلابه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، آویشن، پودر سیر، زنجبیلبه مقدار لازم

طرز تهیه املت گوجه فرنگی هندی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا گوجه فرنگی ها را داخل میکسر یا با کمک رنده یا گوشکوب برقی له کنید. فلفل دلمه ها را نگینی ریز خرد کرده و کنار بگذارید. پیاز را پوست کنید و به همراه پیازچه خرد کنید. فلفل سبز تند را نیز خرد کنید. کره را نیز بگذارید در محیط تا ذوب شود.

مرحله دوم: تفت دادن سبزیجات

داخل تابه کره را به همراه کمی روغن افزوده و صبر کنید تا کره ذوب شود سپس تمام سبزیجات خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا سبک شوند سپس گوجه فرنگی پوره شده را افزوده و هم بزنید تا آب گوجه کشیده شود.

مرحله سوم: افزودن تخم مرغ

تخم مرغ ها را به همراه ادویه ها داخل کاسه ریخته و با همزن دستی یا چنگال بزنید تا از لختگی خارج شود سپس بعد از اینکه تمام سبزیجات تفت خوردند روی مواد ریخته و صبر کنید تا تخم مرغ خودش را بگیرد.

مرحله چهارم: افزودن بیکن و پنیر

وقتی تخم مرغ خودش را گرفت برگردانید و روی آن روی املت هندی بیکن خرد شده را به همراه پنیر ریخته و صبر کنید تا پنیر کمی ذوب شود سپس داخل ظرف سرو ریخته و روی آن گشنیز خرد شده بریزید و به همراه نان تازه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت املت هندی

  1. می توانید کوکتل یا هات داگ را جایگزین بیکن کنید و یا می توانید کلا حذف کنید.
  2. هر چقدر عمق تابه شما کمتر باشد املت تپل تری خواهید داشت.
  3. می توانید در یک طرف املت هندی بیکن و پنیر را ریخته و آن قسمت دیگر را روی هم بیاورید و اجازه دهید تا پخته شود.
  4. می توانید املت هندی را در فر نیز تهیه کنید.
  5. میزان افزودن فلفل قرمز و سبز به ذائقه شما بستگی دارد.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه