طرز تهیه پیراشکی هندی تند و خوشمزه و پر ادویه و آسان

طرز تهیه پیراشکی هندی

 

از انواع پیراشکی ها می باشد که خیلی سریع و راحت تهیه می شود. پیراشکی ها یکی از لذیذ ترین و خوشمزه ترین میان وعده یا وعده اصلی در تمام دنیا به حساب می آید اما پیراشکی هندی یا پیراشکی وادا از پیراشکی های بسیار خوشمزه و اصالت آن همان طور که از نامش پیداست برای کشور هندوستان بوده است و مانند دیگر غذاهای هندی ادویه دار و تند می باشد که شما می توانید بنا به سلیقه خود هر موادی را که دوست دارید با مرغ یا گوشت جایگزین مواد میانی بکنید. پیراشکی ها چون در روغن زیاد سرخ می شوند دارای کالری زیادی دارند ولی همانقدر محبوب هستند اما اگر دنبال یک غذای ساده و سریع می گردید حتما این پیراشکی هندی را تست را کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پیراشکی هندی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خمیر

آرد۲ لیوان
خمیر مایه فوری۲ ق مرباخوری
نمکنصف ق مربا خوری
آب ولرمبه مقدار لازم

مواد لازم برای مواد میانی 

سیب زمینی۴ عدد
پیاز۲ عدد
فلفل تند۱ عدد
سبزیجات معطر۱ ق غذا خوری
نمک و فلفل قرمز و سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه پیراشکی هندی

مرحله اول: تهیه خمیر پیراشکی

ابتدا داخل یک کاسه خمیر مایه فوری را به همراه آرد و نمک ریخته و شروع به اضافه کردن آب ولرم می کنیم چون جنس آردها با هم متفاوت است نمی تواند دقیق مقدار آب را بگیم باید در حدی بریزید که خمیر تقریبا شلی بدست بیاد اصلا نیاز به ورز دادن و جمع شدن خمیر نیست باید غلظتی شبیه به ماست چکیده را داشته باشید روی خمیر را پوشانده و بمدت ۱ ساعت در جای گرم قرار دهید تا حجم بگیرد.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی

سیب زمینی ها را شسته و بگذارید تا آبپز شود سپس آن ها را زیر آب سرد گرفته و پوست را جدا کنید و خرد کنید و کنار گذاشته تا کمی خنک شود در ادامه پیاز را خلالی ریز یا نگینی خرد کنید را همراه با کمی روغن و نمک تفت دهید و سیب زمینی خرد شده را با فلفل سبز خرد شده اضافه کنید و هم بزنید و در انتها کمی فلفل قرمز اضافه کنید و از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا خنک شود.

مرحله سوم: تهیه پیراشکی وادا

از مواد میانی برداشته و در دست به اندازه گردو خوب گرد کنید سپس داخل مواد خمیری کرده به طوری که با خمیر خوب مواد میانی را کاور کنید سپس داخل یک شیرجوش از قبل روغن ریخته و پیراشکی هندی را از داخل خمیر برداشته و مستیقم داخل روغن داغ به طوری که شناور باشند سرخ می کنیم و سپس روی دستمال روغن گیر قرار داده تا روغن اضافی آن گرفته شود و به همراه سس تند میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پیراشکی هندی

  1. از خمیر مایه فوری برای تهیه این پیراشکی استفاده شده که نیاز به عمل آوری ندارد ولی اگر خمیرمایه فوری ندارید می توانید ابتدا آن را با مقداری آب ولرم بریزید تا عمل بیاد.
  2. خمیر نه خیلی شل باشد نه خیلی سفت باشد.
  3. در حین سرخ شدن باید شعله روی حرارت ملایم باشد تا مغز پخت شود.

همچنین ببینید 

طرز تهیه پیراشکی هندی تند و خوشمزه و پر ادویه و آسان
4.5 (90%) 2 votes