طرز تهیه عدسی با بلغور گندم فوق العاده خوشمزه و مقوی برای 4 نفر

دستور پخت عدسی با بلغور گندم

عدسی با بلغور گندم

 

عدسی با بلغور گندم  یکی از خوراک های بسیار خوشمزه و سنتی ایرانی می باشد که با بلغور بسیار مقوی تر و لعاب دار تر می شود. شما می توانید این عدسی خوشمزه را برای شام یا نهار تهیه کنید. شما می توانید این خوراک خوشمره را به آسانی تهیه کنید. عدسی یکی از خوراک های پر طرفدار و خانگی می باشد که بین ما ایرانی ها بسیار محبوب است. عدسی با بلغور گندم در خانواده آش ها قرار می گیرد ککه در بیشتر نقاطی ایران تهیه می شود و بسیار کم هزینه و مقرون به صرفه است. برای تهیه عدسی زمان زیادی لازم نیست و شما می توانید به راحتی این عدسی را تهیه کنید و از خواص خوب عدس در کنار بلغور گندم بهرمند شوید. امروز در پارسی دی طرز تهیه عدسی با بلغور گندم را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه عدسی با بلغور گندم برای ۴ نفر

  • عدس ۱ پیمانه
  • بلغور گندم ۱/۲ پیمانه
  • پیاز ۲ عدد
  • سیر ۱ حبه
  • سیب زمینی ۱ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری
  • آب قلم یا عصاره گوشت به مقدار لازم
  • پودر زیره و پودر لیموعمانی در صورت دلخواه
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه عدسی با بلغور گندم خوشمزه و ساده

مرحله اول: آماده سازی

قبل از شروع آشپزی باید عدس را تمیز کنید و با کمی آب برای یک ساعت خیس کنید تا آب را به خودش جذب کند و کمی پف کند. بلغور گندم را نیز تمیز کنید و با مقداری آب بشورید. شما می توانید آب قلم را خودتان در منزل تهیه کنید و یا می توانید از عصاره آماده گوشت استفاده کنید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز

یکی از پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه مورد نظر با کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک و طلایی شود. سپس ادویه ها را اضافه کنید تا عطر ادویه ها بلند شود. بلغور گندم را آبکش کنید و به همراه پیاز کمی تفت دهید تا خامی بلغور گرفته شود.

مرحله سوم: پخت مواد

در ادامه آب روی مواد بریزید و درب قابلمه را قرار دهید و بگذارید تا بلغور نیم پز شود. سپس عدس را با آب قلم یا عصاره گوشت اضافه کنید و درب قابلمه را نیمه باز قرار دهید تا عدس پخته و لعاب بی اندازد. یکی دیگر از پیاز ها را نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن و زردچوبه داخل یک تابه تفت دهید.

مرحله چهارم: پخت عدسی با بلغور گندم

در ادامه سیر پوره شده را اضافه کنید و تفت دهید. سیب زمینی را پوست بگیرید و نگینی کنید و به همراه پیاز و سیر تفت دهید تا سبک شود. رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود. مواد را به عدسی در حال پخت اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ باز کند و برای ۲۰ دقیقه زمان دهید و در انتها به دلخواه کمی پودر لیمو یا زیره نیز اضافه کنید و به همراه نان تازه سرو کنید. نوش جان

همچنین ببینید  

  1. آب قلم طعم خوبی به غذا می دهد.
  2. زیره و لیموعمانی اختیاری می باشد.
  3. اگر از استاک استفاده می کنید دیگر به غذا نمک نزنید زیرا شور می شود.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه