طرز تهیه آوجی بورک ترکی ساده و خوشمزه با بلغور گندم و گوشت

طرز تهیه آوجی بورک

 

یک نوع بورک بسیار لذیذ ترکی می باشد که بسیار خوشمزه و طعمی متفاوت از بورک ها دارد و از بلغور گندم در تهیه آن استفاده می شود. بورک اوجی گزینه بسیار خوبی برای مهمانی و دورهمی می باشد و در کنار بورانی اسفناج طعم و مزه بسیار خوبی دارد. شما در تهیه بورک می توانید از گوشت یا مرغ برای آن استفاه کنید و حتما به خمیر یوفکا برای پیچیدن بورک ها نیاز دارید شما می توانید از خمیر یوفکا به شکل دلخواه استفاده کنید. امروز در پارسی دی آوجی بورک با بلغور گندم و گوشت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
جعفری۵۰ گرم
بلغور گندم۱/۲ پیمانه
خمیر یوفکا۱ بسته
کرهبه مقدار لازم
تخم مرغ۲ عدد
آرد سوخاری۱ پیمانه
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر سیر، پونه کوهیبه مقدار لازم

طرز تهیه آوجی بورک با بلغور گندم و گوشت

مرحله اول: تفت دادن گوشت

ابتدا پیاز را نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه ریخته و به همراه کمی روغن تفت دهید تا شیشه ای و سبک شود سپس در ادامه گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و به آن تمام ادویه ها را به همراه نمک اضافه کنید گوشت را خوب سرخ کنید تا رنگ گوشت تغییر کند.

مرحله دوم: تهیه مایه میانی آوجی بورک

در ادامه جعفری ساطوری شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید و بعد نوبت افزودن بلغور می باشد حتما بلغور را از قبل با آب گرم خیس کرده تا نرم شود سپس آبکش کنید و به همراه مواد کمی تفت دهید سپس از روی حرارت بردارید تا کمی خنک شود.

مرحله سوم: پیجیدن آوجی بورک

در ادامه خمیر یوفکا را از بسته خارج کنید و هر ورقه را روی میز کار قرار دهید و با کره از قبل ذوب شده خوب خمیر را چرب کنید حالا مقداری از مواد گوشت و بلغور را داخل بورک ریخته و آن را رول کنید و در انتها آن را خوب فیکس کنید.

مرحله چهارم: سوخاری کردن

داخل یک ظرف تخم مرغ ها را شکسته و با چنگال بزنید تا از لختگی خارج شود، پودر سوخاری را نیز در ظرف دیگر ریخته و حالا ابتدا بورک ها را داخل تخم مرغ زده سپس داخل پودر سوخاری بغلطانید و بعد در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی شود به همین ترتیب همه آوجی بورک ها را تهیه کنید و به همراه بورانی اسفناج میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه آوجی بورک ترکی

  1. به دلخواه می توانید به جای پودر سیر از سیرتازه استفاده کنید.
  2. اگر دوست دارید این آوجی بورک را به صورت رژیمی تر و کم روغن تر تهیه کنید مرحله سوخاری کردن را صرف نظر کنید و داخل تابه قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه در فر از قبل گرم شده بگذارید تا پخته شود.
  3. می توانید برای چرب کردن خمیر از ماگارین نیز استفاده کنید.
  4. به دلخواه می توانید از فلفل دلمه یا قارچ نیز استفاده کنید.
  5. می توانید از کمی پنیر پیتزا نیز در تهیه این آوجی بورک استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه آوجی بورک ترکی ساده و خوشمزه با بلغور گندم و گوشت
5 (100%) 1 votes