طرز تهیه کباب مخلوط مرواریدی با بادمجان خوشمزه، مجلسی و آسان

طرز تهیه کباب مخلوط مرواریدی با بادمجان

 

یکی از کباب های دیگر که با کمک سیخ چوبی تهیه می شود این غذا در واقع ترکیب بادمجان با کباب است که به صورت گوشت قلقلی درآمده است و به سیخ کشیده شده و داخل تابه سرخ شده است. کباب مخلوط مرواریدی با بادمجان بسیار خوشمزه می باشد و همراه آن می توانید گوجه های گیلاسی را هم به سیخ بزنید و همراه با پلو زعفرانی و سالاد میل کنید. شما می توانید با تهیه غذاهای متنوع از غذاهای تکراری و خسته کننده راحت شوید اگر تو خونه چند تا بادمجان دارید و نمیدونید چیکار کنید دست به کار بشید و با کمی گوشت چرخ کرده یک غذای جذاب درست کنید. امروز در پارسی دی کباب مخلوط مرواریدی با بادمجان را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
بادمجان۲ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
تخم مرغ۱ عدد
پودر سوخاری۳ ق غذا خوری
گوجه۳ عدد
جعفری ساطوری شده۱/۲ پیمانه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه کباب مخلوط مرواریدی با بادمجان

مرحله اول : تهیه کباب

ابتدا پیاز را رنده ریز بزنید و با گوشت چرخ کرده و سیر رنده شده و تخم مرغ و ادویه ها و جعفری هم بزنید تا مواد به خوبی مخلوط شود سپس پودر سوخاری را اضافه کنید و کمی مواد را ورز دهید تا منسجم شود سپس مواد را داخل یخچال قرار دهید تا کمی استراحت کتند.سیخ ها چوبی را داخل آب گذاشته تا در هنگام سرخ کردن نسوزد.

مرحله دوم : آماده سازی بادمجان

بادمجان ها را خوب بشورید و به دلخواه می توانید با پوست و یا بدون پوست آن را حلقه کنید بادمجان ها را خرد شده را بمدت ۳۰ دقیقه داخل آب و نمک قرار دهید تا تلخی آن ها گرفته شود سپس خوب بشورید و آبکشی کنید.

مرحله سوم : تهیه کباب مخلوط مرواریدی با بادمجان

سیخ های چوبی را آماده کنید و از مواد گوشتی بردارید و به اندازه گردو در دست گرد کنید و داخل سیخ چوبی فرو کنید سپس یک بادمجان بزنید و به همین ترتیب یکی درمیون گوشت و بادمجان را بزنید. گوجه ها را هم نیز جداگانه به سیخ بزنید برای زیبای کار بهتر است از گوجه گیلاسی استفاده کنید ولی اگر در دسترس نبود اشکال ندارد.

مرحله چهارم : سرخ کردن کباب مخلوط مرواریدی با بادمجان

یک تابه دو طرف را آماده کنید و مقداری روغن داخل تابه ریخته تا داغ شود سپس سیخی های کباب را داخل تابه قرار دهید و اجازه دهید با حرارت ملایم پخته شود در حین پختن کباب مخلوط مرواریدی با بادمجان حتما سرخ را بچرخانید ولی حواستان باشد که انگشت شما نسوزد، گوجه ها را نیز سرخ کنید سپس همه مواد را داخل دیس گذاشته و تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کباب مخلوط مرواریدی با بادمجان

  1. می توانید کباب مخلوط مرواریدی با بادمجان را داخل ظرف پیرکس گذاشته و در فر از قبل گرم شده قرار دهید تا رژیمی تر باشد.
  2. می توانید کمی ماست به بادمجان ها بزنید تا روغن کمتری جذب کنید.
  3. از فلفل سبز هم برای این کباب می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه کباب مخلوط مرواریدی با بادمجان خوشمزه، مجلسی و آسان
3.5 (70%) 4 votes