طرز تهیه سبزیجات سوخاری خوشمزه و آسان به سبک رستورانی

سبزیجات سوخاری

 

یک غذای کاملا گیاهی است که خیلی ها دوستش دارند برای تهیه سبزیجات هر نوعی که دوست دارید می توانید انتخاب کنید و داخل روغن سرخ کنید. سبزیجات سوخاری را می توانید به تنهایی سرو کنید و یا می توانید کنار دیگر غذاها مانند جوجه چینی و یا اسپایسی ها تهیه کنید. بچه ها عاشق فست فود و غذاهای سوخاری می باشند چقد خوبه است که ما این غذاها را در منزل تهیه کنیم تا سالم تر باشند و با روغن تازه تهیه کنیم رستوران ها و فست فودها از روغن بارها استفاده می کنند و این کار برای بدن بسیار مضر است. امروز در پارسی دی سبزیجات سوخاری بسیار خوشمزه و به سبک رستورانی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

گل کلم۱/۲ عدد
پیاز۲ عدد
قارچ۴۰۰ گرم
هویج۲ عدد
سیب زمینی۲ عدد
تخم مرغ۲ عدد
آرد سوخاری۱ لیوان
آرد سفید۱ لیوان
نمک و فلفل سیاه و پودر سیر و آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه اسنک گیاهی [وگان] خوشمزه و مجلسی با سبزیجات و قارچ

طرز تهیه سبزیحات سوخاری

مرحله اول : آماده سازی سبزیجات

گل کلم را ابتدا به قطعات کوچک تر خرد کنید و داخل آب انداخته و بشورید سپس داخل یک قابلمه مقداری آب و کمی نمک ریخته و گل کلم ها را در آب انداخته تا نرم شوند سپس گل کلم ها را آبکش کنید (۷ دقیقه برای پخت گل کلم ها کافی می باشد). قارچ ها را نیز برای اینکه در طول سوخاری شدن آب نیندازند داخل آب در حال جوش و به سرعت آبکشی کنید. هویج را پوست بگیرید و حلقه و نیم پز کنید. سیب زمینی ها را نیز پوست بگیرید به اندازه دلخواه برش بزنید و برای ۵ دقیقه در آب انداخته آبکشی کنید. پیاز را هم پوست بگیرید و حلقه کنید.

مرحله دوم : سوخاری کردن مواد

تخم مرغ را داخل کاسه شکسته و به آن نمک و فلفل و ادویه های دیگر را اضافه کنید و با چنگال بزنید تا از لختگی خارج شود سپس داخل یک کاسه دیگر پودر سوخاری و آرد ریخته و کنار بگذارید.

مرحله سوم : سرخ کردن سبزیجات سوخاری

داخل یک قابلمه روغن ریخته تا داغ شود سپس به ترتیب همه سبزیجات را ابتدا در آرد سپس در تخم مرغ و در انتها در پودر سوخاری بزنید و داخل روغن داغ سرخ کنید حتما باید سبزیجات برای تردی بیشتر داخل روغن شناور باشند. سبزیجات سوخاری شده را روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن خارج شود سپس به همراه سس ها سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سبزیجات سوخاری

  1. هر سبزیجاتی که دوست دارید سوخاری کنید باید کمی نیم پز شوند ولی برای پیاز یا پیازچه نیاز نیست.
  2. برای پودر سوخاری می توانید از پودر پانکو درشت یا ریز استفاده کنید.
  3. سعی کنید داخل تابه یا قابلمه خیلی سبزیجات نریزید سرخ شود زیرا دمای روغن پایین می آید و مواد خوب سوخاری نمی شوند.
  4. اگر دوست دارید لایه سوخاری ضخیم باشد دو بار در تخم مرغ و سوخاری زده و سرخ کنید.
  5. فقط تمام مواد باید خشک باشند و مرطوب بودن آن باعث پریدن روغن می شود.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه