طرز تهیه بادمجان سوخاری ساده و آسان و خوشمزه با فر و بدون فر

طرز تهیه بادمجان سوخاری

 

یکی از انواع سوخاری ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و اگر طرفدار غذاهای سوخاری و فست فودی هستید این پست را دنبال کنید همچنین این غذا برای افراد گیاه خوار و یا افرادی که از خوردن انواع سوخاری به دلیل مصرف نکردن گوشت و مرغ امتناع می کنند مناسب است. بیشتر افراد به سوخاری علاقمند هستند بخصوص بچه ها اما تهیه این سوخاری با کمک بادمجان هم خوشمزه و هم برای بچه ها سالم می باشد شما می توانید برای اینکه حتی روغن کمتری مصرف شود از فر کمک بگیرید یا داخل هواپز قرار دهید شما به شکل های مخلتف می توانید بادمجان را برش بزنید و سوخاری کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه بادمجان سوخاری ساده با فر و بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

بادمجان۴ عدد
پودر سوخاری۱ پیمانه
آرد سفید۱ پیمانه
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیربه مقدار لازم

طرز تهیه بادمجان سوخاری ساده با فر  بدون فر

مرحله اول: آماده سازی بادمجان

ابتدا بادمجان ها را می توانید پوست بگیرید و یا همان با پوست خرد کنید به صورت حلقه ای در قطر یک اندازه و یا می توانید به صورت قایقی برش بزنید سپس داخل مخلوط آب و نمک قرار دهید تا تلخی بادمجان ها گرفته شود حداقل برای ۳۰ دقیقه داخل آب و نمک باشد.

مرحله دوم: سوخاری کردن

در ادامه بادمجان ها را از آب خارج کنید و خوب بشورید تا نمک اضافی آن گرفته شود سپس روی دستمال تمیز قرار دهید تا آب اضافی آن کاملا گرفته شود سپس در یک کاسه آرد سفید را بریزید و تمام ادویه ها را ریخته و هم بزنید در یک کاسه دیگر پودر سوخاری را بریزید.

مرحله سوم: تهیه بادمجان سوخاری بدون فر

حالا بادمجان ها را ابتدا در مخلوط آرد سپس در مخلوط پودر سوخاری بزنید و از قبل داخل یک شیرجوش روغن ریخته تا داغ شود و بادمجان ها را داخل روغن داغ سرخ کنید تا طلایی شود و در انتها روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود و به همراه سس دلخواه سرو کنید.

مرحله چهارم: تهیه بادمجان سوخاری در فر

فر را با دمای ۲۲۰ درجه روشن کنید و توری مخصوص همبرگر و سوخاری را روی سینی فر قرار دهید و صبر کنید تا فر گرم شود. سپس بادمجان ها را روی سینی توری چیده و برای ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید تا برشته و طلایی شود نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت بادمجان سوخاری

  1. شما می توانید از سس رنچ یا سس مارینا در کنار این بادمجان سوخاری استفاده کنید.
  2. نیازی به افزودن و غلطاندن بادمجان ها در تخم مرغ نمی باشد.
  3. نمک اضافی بادمجان را بگیرید وگرنه بادمجان ها شور می شود.
  4. می توانید بادمجان سوخاری را در توستر یا سولاردم نیز تهیه کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه بادمجان سوخاری ساده و آسان و خوشمزه با فر و بدون فر
4.5 (90%) 4 votes