طرز تهیه بادمجان پلو قزوینی خوشمزه و مجلسی با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه بادمجان پلو قزوینی

 

یکی از غذاهای خوشمزه و مخصوص قزوین و شیراز می باشد که با کمی تغییرات پخته می شوند. اما بادمجان پلو را می توانید به عنوان یک غذایی مجلسی و شیک برای مهمان های خود تهیه کنید. ما امروز به شما بادمجان پلو قزوینی را یاد می دهیم اگر جزء دسته افرادی هستید که بادمجان را دوست دارید عاشق این غذا خواهید شد. برای تهیه پلو ها بهتر است از برنج ایرانی استفاده کنید زیرا عطر و بوی این غذا ها را بیشتر می کند. برای تهیه بادمجان پلو می توانید از مرغ یا گوشت چرخ کرده استفاده کنید که ما امروز گوشت چرخ کرده را انتخاب کردیم زیرا زمان کمتری برای پخت این غذا لازم است. سعی کنید بادمجان پلو را تهیه کنید و از خواص بادمجان در کنار این پلوی خوشمزه استفاده کنید. امروز در پارسی دی بادمجان پلو را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

بادمجان۳ عدد
برنج۳ پیمانه
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
گوجه فرنگی۶ عدد
رب گوجه فرنگی۱ ق غذا خوری
سیر۳ حبه
زعفرانبه مقدار لازم
نمک، فلفل، زردچوبه، ادویه کاری، فلفل قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه بادمجان پلو

مرحله اول : آماده سازی مواد اولیه

بادمجان ها را پوست بگیرید و به صورت حلقه ای برش بزنید و داخل محلول آب و نمک قرار دهید تا تلخی آن ها گرفته شود سپس آبکشی کنید تا نمک اضافی آن خارج شود و بگذارید تا خشک شود برای جذب کمتر روغن می توانید کمی ماست به بادمجان ها بزنید. سه عدد از گوجه فرنگی ها را با کمک رنده یا غذاساز پوره کنید.

مرحله دوم : تفت دادن پیاز

ابتدا پیاز را پوست بگیرید و بشورید سپس نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه روغن ریخته و پیاز ها را با کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک و شیشه ای شوند سپس سیر را پوست بگیرید و پوره کنید و به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا عطر سیر خارج شود.

مرحله سوم : تفت دادن گوشت

گوشت چرخ کرده را به مخلوط پیاز و سیر اضافه کنید و تفت دهید تا کمی گوشت تغییر رنگ دهد سپس ادویه ها را اضافه کنید و هم بزنید رب را افزوده و هم بزنید تا بوی خامی رب از بین برود در انتها پوره را اضافه کنید و اجازه دهید تا آب اضافی آن تبخیر و غلیظ شود.

مرحله چهارم : سرخ کردن بادمجان

بادمجان ها را درون روغن داغ سرخ کنید و کنار بگذارید. ۳ گوجه دیگر دستور را برش داده و داخل روغن سرخ کنید.

مرحله پنجم: دم گذاشتن بادمجان پلو

برنج را از چند ساعت قبل با مقداری نمک خیس کنید سپس روی حرارت بگذارید و کف روی برنج را بگیرید سپس آبکش کرده و ته دیگ مورد علاقه خود را کف قابلمه بگذارید مقداری برنج ریخته و روی آن ماده گوشتی ریخته و چند عدد بادمجان و گوجه روی آن قرار دهید همین طور لایه را تکرار کنید تا برنج تمام شود بادمجان پلو را دم بگذارید و در انتهای پخت کمی روغن یا کره به همراه زعفران دم کرده بریزید. بادمجان پلو ما حاضر است نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت بادمجان پلو

  1. زدن ماست به بادمجان ها هیچ تاثیری در مزه آن ندارد.
  2. اگر دوست دارید کمی غذا شما ترش شود از گرد لیمو یا غوره استفاده کنید.
  3. سعی کنید ادویه پلویی تهیه کنید و لای هر لایه برنج بریزید تا عطر و طعم بهتری داشته باشد.

همچنین ببینید 

از
6
دیدگاه

  • بهاران ۲ سال پیش

    سلام خسته نباشید
    من طبق متن سایت درست کردم خیلی خوب شد
    دستتون درد نکنه

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۲ سال پیش

      سلام نوش جان

      پاسخ