طرز تهیه بادمجان پلو ترکی با گوشت قلقلی لذیذ و خوش طعم

طرز تهیه بادمجان پلو ترکی

 

یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و معروف ترکی می باشد که با ذائقه ما ایرانی بسیار هماهنگ است و می توانید برای تنوع غذایی آن را به راحتی در منزل تهیه کنید. اگر به طعم و مزه بادمجان علاقمند هستید این غذای خوشمزه و راحت را در لیست غذاهای مورد علاقه خود لیست کنید. این غذا با گوشت قلقلی سرو می شود، می توانید به دلخواه گوشت قلقلی را لای پلو دم بگذارید و یا می توانید در انتها و موقع سرو روی پلو بگذارید. بادمجان پلو ترکی بیشتر در استانبول تهیه می شود و به دلخواه می توانید بادمجان را بیشتر بریزید. بهتر است از بادمجان های کشیده و براق استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه بادمجان پلو ترکی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

بادمجان۲ عدد
سیب زمینی۱ عدد
برنج۲ پیمانه
گوجه فرنگی۳ عدد
هویج۱ عدد
ذرت و نخود فرنگیبه مقدار دلخواه
آب مرغ۲ لیوان
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه بادمجان پلو ترکی

مرحله اول: آماده سازی بادمجان

ابتدا بادمجان ها را پوست بگیرید و به صورت مکعبی خرد کنید. در رسپی اصلی این غذا بادمجان ها با پوست داخل پلو استفاده می شوند. بادمجان ها را به مدت ۳۰ دقیقه داخل مخلوط آب و نمک قرار دهید تا تلخی آن ها گرفته شود. سپس آبکش کنید و داخل روغن داغ سرخ کنید.

مرحله دوم: افزودن مواد

در ادامه سیب زمینی را پوست بگیرید به همراه هویج پوست گرفته و ریز شده به بادمجان ها اضافه کنید و کمی تفت دهید در این مرحله می توانید به دلخواه ذرت یا نخود فرنگی نیز اضافه کنید. در انتها باید گوجه ها را رنده ریز بزنید و به همراه مواد تفت دهید تا خوب آب گوجه کشیده شود.

مرحله سوم: پخت بادمجان پلو ترکی

در ادامه برنج از قبل خیس خورده را که می توانید ار برنج گرد ترکی استفاده کنید را اضافه کنید و به همراه آن ۲ پیمانه آب مرغ و کمی نمک و فلفل سیاه یا استاک حل شده در آب جوش را اضافه کنید و بگذارید تا آب اضافی تبخیر شود. برنج را به صورت قله در بیاورید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و بگذارید تا دم بکشد.

مرحله چهارم: سرو بادمجان پلو ترکی با گوشت قلقلی

زمانی که پلو در حال دم کشیدن است باید گوشت را به همراه پیاز رنده شده و کمی نمک و فلفل سیاه ورز دهید و از آن به اندازه گردو بردارید و داخل روغن داغ سرخ کنید. در انتها پلو را در دیس کشیده و قلقلی ها را روی آن قرار دهید و با ترشی یا سالاد سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت بادمجان پلو ترکی

  1. می توانید گوشت قلقلی را حذف کنید و یا با با گوشت قلقلی مرغ آن را سرو کنید.
  2. بجای پوره گوجه از رب نیز می توانید استفاده کنید.
  3. آب مرغ را به اندازه و مناسب با برنج خود کم و زیاد کند تا پلو شفته نشود.

همچنین ببینید  

طرز تهیه بادمجان پلو ترکی با گوشت قلقلی لذیذ و خوش طعم
5 (100%) 1 votes